شناسهٔ خبر: 55671 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

میزان واردات روزانه بنزین ، روزانه ۱۰ میلیون لیتر !

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان این‌که میزان بنزین وارداتی و یا تولیدی که در جایگاه های عرضه می‌شود قابل تفکیک نیست،گفت: بنا به اعلام مسوولان بنزین وارداتی از نوع یورو ۴ است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا ؛ بیژن حاج محمدرضا درپاسخ به این که چه میزان از بنزینی که در جایگاه‌های سوخت عرضه می شود، وارداتی است؟ اظهار کرد: میزان بنزین وارداتی و یا تولیدی که در جایگاه‌ها عرضه می شود قابل تفکیک نیست، زیرا هر دو بنزین از یک خط لوله وارد جایگاه‌ها می شود.

وی ادامه داد: اکنون روزانه هشت الی ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شود و این در حالی است که میزان بنزین وارداتی در اوایل کار دولت یازدهم روزانه ۳ الی ۴ میلیون لیتر بود. رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در ادامه با بیان این‌که گفته می‌شود بنزین وارداتی از نوع یورو ۴ است، گفت: اکنون میزان مصرف روزانه بنزین حدود ۶۴ میلیون لیتر است که ۱۰ میلیون لیتر آن وارداتی و مابقی در پالایشگاه‌های کشور تولید می شود.

حاج محمدرضا با اشاره به این که با توجه به آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها تولید بنزین توسط آن‌ها متوقف شده است، تصریح کرد: با فعال شدن پالایشگاه‌های بندرعباس و اراک میزان بنزین تولیدی در کشور افزایش خواهد یافت.

درحالی که مقامات وزارت نفت تاکید می‌کنند که بنزین وارداتی به کشور یورو ۴ است، یکی از مدیران سابق این وزارتخانه این ادعا را رد کرده و اظهار کرده است که بنزین وارداتی از نوع یورو ۲ است.

مدیر سابق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره استاندارد بنزین وارداتی اظهار کرد: بنزین‌های وارد شده به کشور یورو ۴ نبوده و بنزین وارداتی با استانداردهای یورو ۲ وارد می شود. 

جلیل سالاری با بیان این‌که اساسا در بازار ۸ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ وجود ندارد که بتوان این میزان را وارد کشور کرد، گفت: با مجموعه خاصی در ژاپن و یا چین نیز قرارداد نداریم که بگوییم بنزین را از آن مبدا می گیریم؛ به عبارت دیگر بنزین وارداتی از طریق واسطه تهیه می‌شود که با استانداردهای موجود مغایرت دارد.

نظر شما