شناسهٔ خبر: 54902 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

چرا نام ائمه (ع) در قرآن نیامده؟

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج ) در پاسخ به شبهه ای که چرا نام ائمه(ع) در قرآن نیامده است، گفت: قرآن اصول و مهمات مسائل اسلامی را مطرح کرده و تفصیل آن به سنت واگذار شده است.

به گزارش نماینده؛ حجت الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی، روز گذشته، در همایش امام زمان شناسی، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با بیان این که ۳۳ درصد مردم جهان مسیحی و ۲۲ درصد مسلمان هستند، گفت: ظهور حضرت مهدی(عج) باعث حقانیت و تحقق اسلام بر دیگر ادیان خواهد شد .

 

 

 

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج ) یاد آور شد: موسسات و مراکزی که عهده دار پاسخ گویی به شبهات اعتقادی هستند، باید به علوم روز، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب مجهز باشند تا بتوانند پاسخ علمی، دقیق، قانع کننده و کوبنده ای به شبهه افکنان بدهند.
 
مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به این که پاسخ به شبهات اعتقادی وظیفه انسان های اهل علم و مطلع است، گفت: برخی با عدم اطلاع دقیق از موضوع شبهه و مجهز نبودن به علوم مرتبط با آن، پاسخ هایی می دهند که نه تنها باعث دفع شبهه نمی شود، بلکه شبهه را قوی تر هم می کند و به اصطلاح آب به آسیاب دشمن می ریزند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی همچنین در پاسخ به شبهه ای که چرا نام ائمه(ع) و حضرت حجت (عج) در قرآن نیامده است، خاطر نشان کرد: قرآن اصول و مهمات مسائل اسلامی را مطرح کرده و تفصیل آن به سنت واگذار شده است.
 
وی با استناد به آیات ۴۴ سوره نحل و ۷ سوره حشر، تصریح کرد: بیان و تفسیر قرآن بر عهده پیامبر(ص) بوده و با بیان و تبیین آن حضرت حجت است و بدون تفسیر نبی مکرم اسلام(ص) قرآن نیست. لذا اگر چنانچه سنت را از قرآن حذف کنیم، نمی توانیم حتی دو رکعت نماز صبح را هم از طریق قرآن اثبات کنیم؛ همین نکته دلیل بر حقانیت معصومین(ع) است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی یادآور شد: تمام کتاب ها وعلمای مشهور اهل تسنن چون تفسیر طبری، ابن تیمیه، ابن حجر مکی و... در روایاتی که در ذیل آیات ۶۱ زخرف، ۳۳ سوره توبه  و ۱۱۴ بقره نقل کرده اند، بر وجود حضرت مهدی (عج ) اذعان دارند و به آن گواهی می دهند.
 
رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج ) تصریح کرد: نیامدن نام ائمه(ع) در قرآن دلیل بر عدم وجود آنها نیست، بلکه بخاطر حفظ قرآن از هرگونه تحریف است.
 
مدیر شبکه جهانی ولایت در پاسخ به این سئوال که چرا از سنت برای تفسیر قرآن بهره می بریم؟، خاطرنشان کرد: به همان دلیلی که اهل سنت به نفع ابوبکر و عایشه در تفسیرآیات ۴۰ سوره توبه و۱۱ سوره نور استفاده کرده اند.
 
وی با بیان این که آیات ۳۳ سوره توبه و ۶۷ سوره مائده، دلیل دیگری بر حقانیت حضرت علی(ع) و ائمه طاهرین(ع) بخصوص حضرت مهدی(عج) است، در توصیه ای به طلاب جوان و مبلغین، گفت: اگر بتوانید ۱۰۰ الی ۱۵۰ روایت همراه با سند و متن را برای دفاع از حریم ولایت حفظ کنید، سلاحی قوی در برابر شبهات خواهد بود.
 
منبع : حوزه

برچسب‌ها:

نظر شما