شناسهٔ خبر: 49576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اندونزی هم "نوح" را تحریم کرد

کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان با پیوستن به دیگر کشورهای اسلامی اعلام کرد اجازه نمایش فیلم «نوح» را در این کشور نخواهد داد.

به گزارش نماینده به نقل از ورایتی، اندونزی با پیوستن به دیگر کشورهای مسلمان خاورمیانه که با نمایش فیلم هالیوودی «نوح» مخالف هستند، اعلام کرد فیلم دارن آرنوفسکی را به دلیل مغایرت با قوانین اسلامی در این کشور نمایش نخواهد داد.

مقامات رسمی این کشور اعلام کردند محصول پارامونت که قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی روز جمعه در این کشور به نمایش درآید به دلیل نمایش چهره یک پیامبر اجازه نمایش در این کشور را نخواهد یافت.

حضرت نوح مانند مسیحیان برای مسلمانان نیز از پیامبران آسمانی است و به همین دلیل کشور اندونزی که ۸۸ درصد جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، این فیلم را پخش نخواهد کرد.

در این فیلم که تصویری تیره از این پیامبر ترسیم شده، راسل کرو در نقش «نوح» بازی کرده است.

زینت توحید سعید از مقامات رسمی اندونزی گفت به دلیل تصویر کردن چهره یک پیامبر این کشور اجازه نمایش این فیلم را نخواهد داد.

اوایل همین ماه قطر، بحرین و امارات متحده عربی نیز اعلام کرده بودند نمایش این فیلم مغایر با شریعت اسلام است. در مصر نیز موسسه الازهر اعلام کرده بود این فیلم در این کشور نیز اجازه نمایش نخواهد یافت.

این فیلم با مخالفت برخی از مسیحیان آمریکا نیز روبه رو شده بود و آنها داستان خشن و تصویر تیره ارایه شده از این پیامبر را مخالف با مسیحیت خوانده اند. به همین دلیل راسل کرو و مقامات سازنده فیلم تلاش کردند تا تایید پاپ را برای این فیلم به دست آورند.

با این حال فیلم «نوح» نمایش جهانی خود را آغاز کرده و در مکزیک در ۶۳۵ سینما به نمایش درآمد و و در اولین روز نمایشش در جمعه گذشته نزدیک به یک و نیم میلیون دلار فروش کرد. این فیلم قرار است در آمریکا و ۲۰ کشور دیگر جهان از همین جمعه نمایش خود را شروع کند.  

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما