شناسهٔ خبر: 48642 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نکو در نطق میان دستور:

گزارش بان کی‌ مون و اشتون در زمینه حقوق بشر ایران مداخله بارز در امور کشورهای آزاد است

نکو نماینده رباط کریم در مجلس گفت: گزارش مداخله‌جویانه و دیکتاتور مآبانه دبیرکل سازمان ملل و خانم اشتون در زمینه حقوق بشر در ایران نمونه بارز نقض حقوق بشر و مداخله در امور کشورهای آزاد است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن تشکر از رئیس‌ جمهور بایت که از تیم دیپلماسی و مذاکره‌کننده در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: برد شیرین ۶ بر یک را به کشور عزیزمان که در این بازی پیچیده تبریک عرض کرده و امیدوارم که این روند تا پایان راه ادامه پیدا کند.
 

وی افزود: چه بسا برخی در این زمینه به دنبال سیاه‌نمایی هستند، ولی مطمئن باشید که واقعیت‌ها در تاریخ ماندگار است و در صورتی که در ادامه گفت‌وگوها، انحرافی صورت و منافع ملت، کشور و نظام نادیده گرفته شود، واکنش‌ها از سوی ملت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی غیرمنتظره خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: جناب آقای روحانی غرب به سرکردگی آمریکا، مدام علیه ایران گستاخی کرده و از قرار داشتن تمام گزینه‌ها روی میز مذاکره سخن می‌گوید، آنها بدانند که گزینه‌های روی میزشان تعدادی اسباب‌بازی کودکانه و آن هم از نوع چینی، کوک و بمب‌گذاری شده است که برای سرگرمی غربی‌هاست و چنانچه دستکاری شود، هستی آنها را منفجر و با خاک یکسان خواهد کرد.

نکو تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همراه و همگام با مسئولان خود در ۲۲ بهمن‌ ماه سال جاری ثابت کردند که روی میز مذاکره ایران هم گزینه‌هایی مانند وفاداری به ولایت، شجاعت، شهادت، وحدت و از جان گذشتگی قرار دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: جناب آقای روحانی ملت بزرگ ایران و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی در برابر یاوه‌گویی‌های غرب با تمام توان و راست قامتی ایستادگی کرده و کوچکترین باج به زیاده‌خواهی آنها را نخواهد داد.

نماینده رباط کریم اضافه کرد: گزارش مداخله‌جویانه و دیکتاتور مآبانه دبیرکل سازمان ملل و سرکار خانم اشتون در زمینه حقوق بشر در ایران نمونه بارز نقض حقوق بشر و مداخله در امور کشورهای آزاد است و انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه در این زمینه واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

نکو در ادامه با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نشان از هوشمندی، بصیرت، موقع‌شناسی و آینده‌نگری عادلانه معظم له دارد که امید می‌رود آموزش‌های همگانی در این زمینه صورت گرفته تا اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ در کشور و بین مردم برای آحاد جامعه شناخته و پذیرفته شود.

نماینده رباط کریم همچنین اضافه کرد: قوای سه‌گانه باید در برابر اقتصاد مقاومتی وظیفه خود را بدانند و مجلس نیز وظیفه دارد تا طرح‌ها و لوایح را مورد بررسی قرار داده و تصویب کند که روح اقتصاد مقاومتی در آن حاکم باشد.

وی افزود: دولت موظف است که در اجرای برنامه‌ها و قوانین خود، اقتصاد مقاومتی را لحاظ کرده و مدیران خود را آموزش دهد تا انحرافی در اجرای اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش خصوصی و واحدهای تولید کشور نیز باید مورد حمایت قرار گرفته تا به مثابه قلب تپنده اقتصاد کشور نقش خود را پررنگ‌تر در اقتصاد مقاومتی ایجاد کند که به دنبال حمایت از تولیدات است که می‌توان به اهداف عالی اقتصاد مقاومتی نائل شد.

نکو بیان داشت: از اهداف اقتصاد مقاومتی رفاه پیش مردم رونق و رشد و توسعه اقتصادی، کاهش نرخ تورم و گرانی، اشتغالزایی و حل مشکل بیکاری، عزتمندی ملت و رسیدن به رتبه اول اقتصاد منطقه‌ای در افق سند چشم‌انداز و در بلندمدت کسب رتبه ممتاز اقتصاد جهانی است که نباید در پیچ و خم اجرای اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده شود.

وی خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: جناب آقای روحانی وزرای دولت شما مواظب باشند که در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ آسیب نبینند، زیرا مردم نباید تاوان سوءمدیریت، بی‌تدبیری و بی‌قانونی مدیران اجرایی بدهند و نظارت بر قیمت کالاها به گونه‌ای باشد که افراد سودجو با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مردم را نرنجانند.

نماینده رباط کریم در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما