شناسهٔ خبر: 45527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منصور حقیقت پور :

2 میلیارد تومان هزینه سبد کالا صرف پروژه‌های زیربنایی می‌شد بهتر بود

حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اگر 2 میلیارد تومانی که برای سبد کالایی در نظر گرفته شد صرف کارهای زیربنایی نظیر گازرسانی و آبرسانی به روستاها می‌شد بهتر بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس منصور حقیقت‌پور داشت: ما اصلا بیس اطلاعاتی جمعیتی و مالی درستی در کشور نداریم که بخواهیم گروه‌های نیازمند و آسیب‌پذیر را از سایر اشخاص تفکیک کرده و برای آنها سبد کالایی توزیع کنیم.

وی عنوان کرد: ما از دولت یازدهم انتظار داریم بر خلاف دولت نهم و دهم با دید کارشناسی و عقلانی، پخته‌تر با مسائل و موضوعات مختلف برخورد کنند و اجازه ندهند برخی از خواسته‌ها و مطالبات اسیر بی‌تدبیر‌ی‌ها شود.

وی تصریح کرد: ای کاش دولت به دور از تعجیل، پخته‌تر در این زمینه عمل می‌کرد و 2 میلیارد تومانی که برای سبد کالایی در نظر گرفته صرف کارهای زیربنایی نظیر گازرسانی و آبرسانی به روستاها می‌کرد تا مشکلات و نارسایی‌ها بهتر و شایسته‌تر حل می‌شد.

حقیقت‌پور به نواقص اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: هرچند دولت قول داده است نواقص مربوط به توزیع سبد کالایی را برای اقشار نیازمند برطرف کند ولی امیدواریم مشکلات و نارسایی‌ها پیش آمده برطرف شود تا اقشار نیازمند بتوانند این سبد کالایی را دریافت کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد لحاظ کردن تامین اعتبار بودجه سبد کالایی از سوی مجلس گفت: مجلس به این جزئیات ورود پیدا نمی‌کند بلکه ما از محل درآمد یارانه‌ها منابعی را برای دولت تعریف می‌کنیم تا سهم صنعت،‌ درمان، پرداخت نقدی یارانه، عیدانه و ... را خود برنامه‌ریزی کرده و تشخیص دهد.

حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی در تیم سیاستگذاری

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شده است رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تیم سیاستگذاری هسته‌ای تشکیل شده و در شورای عالی امنیت ملی عضویت پیدا کند و قرار نیست عضوی از کمیسیون امنیت ملی مجلس در تیم هسته‌ای حضور داشته باشد.

حقیقت‌پور هدف از این حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی را در تیم سیاستگذاری هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی تمرکز برای سیاستگذاری مناسب دانست و اذعان داشت: این امر به هیچ وجه با نیت نظارت و کنترل انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها: