شناسهٔ خبر: 45292 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

«ارتباطی با بابک زنجانی نداریم» / تکذیب تهیه کننده "بیگانه" و مجری طرح "آشغال‌های دوست‌داشتنی"

نتشار گزارش روز گذشته شبکه ایران با عنوان «بابک زنجانی با چه فیلمهایی به جشنواره می آید؟» نه فقط واکنشهای بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت بلکه بسیاری از مطبوعات صبح امروز نیز در این باره نوشتند. سعید ملکان چهره پرداز سینمای ایران از جمله کسانی بود که نام او در این گزارش آمده بود و همین مساله موجب شد که وی با نگارش جوابیه ای به شبکه ایران مطالب منسوب به خود در گزارش موردنظر را رد کند.

به گزارش نماینده ؛ در ادامه متن جوابیه ملکان را می خوانید:

با سلام و احترام

پیرو گزارش منتشر شده در بخش فرهنگ و هنر سایت خبری شبکه ایران با عنوان «بابک زنجانی...» به استحضار می رساند متاسفانه در بخشی از گزارش فوق نام اینجانب به عنوان واسطه جذب سرمایه برای فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» و در بخش دیگری از آن گزارش نیز ادعای واهی دیگری مبنی بر سرمایه گذاری بابک زنجانی در فیلم «بیگانه» به تهیه کنندگی اینجانب مطرح گشته که بدینوسیله ضمن تکذیب کلیه موارد ادعاشده معروض می دارد نسبتهای کذب وارد شده و اتهامات واهی ایرادی از مصادیق بارز نشر اکاذیب و افترا بوده که با کمال تاسف به دلیل عدم رعایت اصول اولیه حرفه ای روزنامه نگاری در تهیه و تنظیم گزارشات و انتشار عمومی آن موجب تشویش اذهان عمومی و مخدوش شدن اعتبار و حیثیت حرفه ای اینجانب را فراهم آورده است. بنابراین ضمن رد مجدد تمامی ادعاهای کذب مطروجه خواهشمند است در راستای حفظ اصول اخلاقی و الزامات و تکالیف قانونی مصرح در قانون مطبوعات نسبت به انتشار این تکذیبیه در همان صفحه و در همان محل دستور اقدامات لازم صادر فرمایید. بدیهی است حق پیگیری اتهامات وارده از طریق مراجع قضایی به جهت اثبات ادعاهای واهی منتشره برای اینجانب محفوظ است.

سعید ملکان

تهیه کننده فیلم «بیگانه»

مجری طرح فیلم «آشغالهای دوست داشتنی»

پی نوشت: با تمام احترامی که برای سعید ملکان و هنر گریموری اش قائلیم ضمن انتشار متن جوابیه ایشان این مساله را هم به استحضار ایشان و مخاطبان مان می رسانیم که گزارش مورد بحث حاصل یک تحقیق یک ماهه است که نه فقط یک نفر که حداقل سه نفر از روزنامه نگاران زبده برای گردآوری آن تلاش داشته اند. ضمن اینکه با حداقل ده نفر از سینماگران مطرح کشور که مستقیم یا غیرمستقیم با پروژه های فوق در ارتباط بودند تبادل نظر شد و اطلاعات به روزتر شد و نتیجه اش شد آن چیزی که دیروز منتشر شد. طبیعی است که وقتی آدمهایی که مستقیما درگیر تولید پروژه ها هستند درباره منبع مالی تولیدات خود سخنی به میان نمی آورند این وظیفه روزنامه نگار است که باید به کندوکاو در این مورد پرداخته و این نکته را دریابد چطور می شود تهیه کننده ای که فیلمهای قبلی اش فروش معقولی نداشته باز هم می تواند فیلم بسازد.

چه خوب است تهیه کنندگانی که آثارشان حاشیه برانگیز می شود به صراحت درباره منابع مالی تولید آثارشان اطلاعات در اختیار رسانه ها قرار دهند. چه ایرادی دارد که تهیه کنندگان موردبحث یک بار برای همیشه و برای حذف هر شایعه ای اسناد مالی مربوط به چگونگی حصول سرمایه های تک تک پروژه هایی که در گزارش مذکور به آنها اشاره شده بود را در اختیار مخاطبان بگذارند.

برچسب‌ها:

نظر شما