شناسهٔ خبر: 42846 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مظفر :

تضعیف «خانه ملت» تضعیف «آرای مردم» و خیانت به کشور است

مظفر 4 معاون نظارت مجلس با اظهار شگفتی از اظهارات اخیر سعید حجاریان تاکید کرد تضعیف «خانه ملت» تضعیف «آرای مردم» و خیانت به کشور است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معاون نظارت خانه ملت در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان گفت: این اظهارنظرها یک پارادوکس و آشفتگی را در اعلام مواضع آقایان متجلی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ مقامی نمی‌تواند مجلس را منحل کند، یادآور شد: زمانی که در پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود بندی را بگذارند و اختیاراتی را به رهبری بدهند، رهبری فرزانه مانع این کار شد و دلیل این ممانعت لزوم حفظ اقتدار مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فراهم بودن زمینه انحلال مجلس توسط دولت را نادرست دانست و گفت: این اقدام فضا را برای وکیل‌الدوله‌ها پدید می‌آورد.

وی اضافه کرد: اگر دولت‌ها در مجلس دخل و تصرف کنند آزادی و آزادمنشی از خانه ملت گرفته ‌شده و زمینه برای حضور وکیل‌الدوله‌ها فراهم می‌شود که این با شعارهای آقایان در تضاد است.

مظفر از بیان اظهارات اینچنینی از سوی افراد اظهار شگفتی کرد و اظهار داشت: دوستان در اظهارنظرها نباید به این یا آن دولت فکر کنند بلکه باید کلان نظام، مردمسالاری و اقتدار کشور را در نظر بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در رأس بودن خانه ملت را باید مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: افراد باید در مسیر تحکیم مردمسالاری حرکت کنند که نماد آن، خانه ملت است.

مظفر اضافه کرد: نباید اینگونه باشد که زمانی که دولتی به نفع ما آمد، برگ برنده‌ای برایش مطرح کنید و اگر علیه ما بود مسائلی را مقابلش قرار دهیم که این نگاه نشانه بلوغ سیاسی و ژرف‌اندیشی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افراد در اظهارنظرها باید فراتر از گروه‌ها، جناح‌ها و دسته‌بندی‌های حزبی خود بیندیشند، تصریح کرد: افراد باید کلان نظام را مورد توجه قرار داده و زمینه‌های تضعیف آن را فراهم نکنند.

وی درباره جایگاه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نظام ما از 2 واژه اسلامیت و جمهوریت درست شده، گفت: جمهوری نظام ما بر نقش و حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود تکیه دارد؛ این دو واژه باید در نظام تصمیم‌سازی کشور و قانون اساسی خود را نشان دهد که خوشبختانه نشان می‌دهد.

مظفر اضافه کرد: در قانون اساسی برای حراست از اسلامیت حضور مقام معظم رهبری در رأس هرم سیاسی و شورای نگهبان پیش‌بینی شده و برای جمهوریت نظام هم اداره کشور مبتنی بر آرای عمومی در نظر گرفته شده که انتخابات نماد این مسئله است.

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه مجلس مظهر مردمسالاری دینی و نماد دموکراسی است، تصریح کرد: این رکن باید همواره مورد توجه بوده و تقویت شود.

وی در همین زمینه تاکید کرد: هر اقدامی که منجر به حذف مردم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شود که در حقیقت تضعیف مجلس نماد بارز تضعیف آرای مردم است، خیانت به کشور محسوب می‌شود.

سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

نظر شما