شناسهٔ خبر: 42164 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

سید ضیاءالدین دری:

خانه سینمایی‌ها به جای کار صنفی برای موقعیت خودشان کار می‌کنند

کارگردان سریال‌های «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: دوستان خانه سینما به جای رسیدگی به مسائل صنفی، برای موقعیت خودشان کار می‌کنند.

به گزارش نماینده ؛ سید ضیاءالدین دری، در گفت‌وگو با سینماپرس گفت: ما سال‌ها است در خانه سینما دعوا می‌کنیم اما نمی‌دانیم خانه سینما برای چیست. خانه سینما برای این است که به این مسائل(صنفی) رسیدگی کند، اما دوستان می‌خواهند برای موقعیت‌های خودشان استفاده‌هایی بکنند. اگر هدف خانه سینما در روز اول بر مبنای این نوع از مناقشات بود الان به اینجا نمی‌رسیدیم و تنها چیزی که در خانه سینما مورد توجه نیست مقابله‌های صنفی است. فقط کمیسیون اکران و تهیه‌کنندگان در خانه سینما فعال هستند.
 


این کارگردان ادامه داد: همه باید از اقلیت تا اکثریت در شورای مرکزی خانه سینما حاضر باشند. مثلا در کانون فیلمنامه‌نویسان از هر گروه و هر گرایشی باید حضور داشته باشند و همه باید در شورای هفت نفره کانون نماینده داشته باشند. در هیات مدیره هم باید به همین‌گونه عمل شود، مانند مجلس شورای اسلامی است و همه باید باشند. فیلمنامه‌نویسان و کارگردان مولف باید اعلام موجودیت کنند و بگویند ما دیگر قرارداد نمی‌بندیم و کار نمی‌کنیم و آنگاه ببینیم که آیا می‌توانند روی حرف خود بایستند و یا بعضی‌ها یواشکی کار می‌کنند.

دری در پایان گفت: در کشورهایی که سندیکا و صنوف فعال هستند فارغ از گرایش‌های سیاسی و حزبی برای منافع صنفی می‌جنگند و وحدت دارند و هرکس این را بشکند از خود می‌رانند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما