شناسهٔ خبر: 40768 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تابوشکنی زهرا اشراقی با مهستی و هایده

زهرا اشراقی 2 کسی مخالف بیان دیدگاه افراد مختلف حتی نوه امام راحل (ره) نیست اما اختلاف آنجا خود را نمایان میسازد که این دیدگاههای انحرافی به نام تفکر امام (ره) و نظر ایشان منعکس شود.

زهرا اشراقیبه گزارش «نماینده» روز گذشته مصاحبه ای در بخش فارسی الشرق الاوسط منتشر شد که توجه محافل و شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد.

 

روزنامه فارسی زبان الشرق الاوسط به عنوان یکی از حلقه های رسانه ای در تقابل با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران توانست به گفتگو با زهرا اشراقی نوه امام (ره) و همسر محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم بنشیند و یک به یک خط قرمزهای نظام اسلامی را به سخره گرفته و به قول زهرا اشراقی تابو شکنی نماید.

 

 

این مصاحبه بحث برانگیز توسط فردی به نام فرهمند علیپور تنظیم شده که از خبرنگاران همراه رسانه هایی نظیر جرس و روزآنلاین - از رسانه های مخالف نظام - می باشد. 

 

اشراقی در این مصاحبه درباره شیک پوش بودن خود به الشرق الاوسط گفت: تمام اعضای خانواده ما اینگونه هستند، حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.

 

اشراقی در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد با اعلام مخالفت خود با این اقدام گفت: اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند؛ من چند روز پیش در اینستاگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

 

در ادامه زهرا اشراقی با تعدادی سوال جهت دار خبرنگار به این شکل مواجه می شود که:

 

اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟ و اشراقی متاسفانه با تایید این احتمال می افزاید: در ایران برای بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد.

الشرق الاوسط

شما در خانه ماهواره هم دارید؟

بله دارم.

 

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟

بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.

 

سریال مورد علاقه شما چیه؟

معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

 

موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟

بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

 

به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟

چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم، سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده. مثلا «علی ای همای رحمت» هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگ های جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

 

***

سوءاستفاده های ابزاری از فرزندان و منتسبین مقامات جمهوری اسلامی مدت زیادی است که در دستور کار رسانه های بیگانه قرار گرفته و متاسفانه در برخی موارد رویکرد این رسانه ها با دیدگاه برخی از این افراد نیز همخوانی پیدا می کند و زمینه هایی از عبرت آموزی را برای جامعه فراهم می سازد.

 

نشان دادن بستگان نسبی و سببی بزرگان حکومت در قالب سبک زندگی غربی نخستین هدفی است که از جانب این رسانه ها دنبال می شود. انعکاس پوشش نعیما اشراقی دختر نعیمه اشراقی - نوه دیگر امام (ره) – در کانادا و دستکاری این عکس توسط نعیمه اشراقی در فتوشاپ تقریبا آخرین نمونه این حوادث بود که روز گذشته با تکرار اتفاق مشابه دیگری این بار توسط زهرا اشراقی مجددا به فضای رسانه ای بازگشت.

 

ترویج آوازه خوانی های حرام و تحریف شیک پوشی از نگاه اسلام و امام (ره) دستاورد جدیدی است که رسانه معاند الشرق الاوسط به راحتی از زبان نوه امام (ره) آن را ترویج می کند.

 

بر اساس اصل آزادی کسی مخالف بیان دیدگاه افراد مختلف حتی نوه امام راحل (ره) نیست اما اختلاف آنجا خود را نمایان می سازد که این دیدگاه های انحرافی به نام تفکر امام (ره) و نظر ایشان منعکس می شود.

نظرات مخاطبان 2 3

  • ۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۵۰ف.س.هاشمی 402 5

    چقدر مظلومی آقا مثه مولامون علی
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۹ 403 3

    چند وقت پیش یکی از رفقا دعای جوشن کبیر با صدای هایده رو گزاشته بود و زیرش نوشته بود تقدیم به خانم اشراقی! ان شا الله با همونا محشور شید!
                                
  • ۱۳۹۲-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۶ناشناس 2 402

    اخ که چقدر شما با مردم لجید مگه شما رو با این خانم تو یه قبر میذارن اخه شما که اینقدر ادعای مسلمونیت دارید مگه قران نخوندید مگه خدا نگفته هر کی بار گناهان خودشو میکشه و کسی به گناه دیگری عذاب نمیشه شما چگاهره اید اینقدر فتوا میدید مگه شما خودت هایده گوش نمیدی نگو نه که اگه نمیدادی الان نه اسمشو بلد بودی نه صداشو میشناختی به شما چه مردم چیکار میکنن متاسفانه ما ایرانی های پر از مهد تمدن داریم بی فرهنگیمونو به دنیا ثابت میکنیم
                                

نظر شما