شناسهٔ خبر: 39556 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقای حجاریان مردم همیشه مردمند!

حجاریان سعید حجاریان در گفت وگویی تفصیلی گفت: تنها چيزی كه برای اسراييلی ها و جناح تندروی امريكايی مهم نيست مردم هستند و اصولا آنها مردم را از محاسبات خود حذف كرده اند.

سعید حجاریانبه گزارش «نماینده» ، سعید حجاریان در گفت وگویی تفصیلی با روزنامه اعتماد به تحلیلی از بحث تحریم ها و فشارهای بین المللی پرداخته و گفته است همه مي دانند كه تحريم ها باعث تعطيلي كارخانه ها و بيكاري كارگران خواهد شد. وقتي تحريم ها مانع وارد شدن تكنولوژي و مواد اوليه به كشور شوند طبيعي است كه كارخانه هاي ما نمي توانند به فعاليت شان ادامه دهند و اين مساله به تعطيلي مراكز توليدي و صنعتي و بيكار شدن نيروي كار خواهد انجاميد. بيكاري هم به فساد، فحشا، فقر و اعتياد منجر خواهد شد. مي خواهم بگويم دنيا نبايد ساكت بنشيند و روشنفكران ايراني هم بايد به اين مساله توجه كنند.

 

اسراييلي ها و جناح تندروي امريكايي مي گويند تا مساله ايران حل نشود، مسائل سوريه، عراق و افغانستان هم حل نخواهد شد. حفظ اسراييل هم براي آنها بيشترين اهميت و بالاترين اولويت را دارد. آنها برای اهداف خود هرکاری می کنند. تنها چيزي هم كه براي آنها مهم نيست همين مردم است و اصولا مردم را از محاسبات خود حذف كرده اند. من تعجب مي كنم كه چرا آنها به ما گير مي دهند. به همين خاطر فكر مي كنم رويكرد امريكا به ما حاصل لابي هايي است كه در مجلسين اين كشور انجام مي شود.

 

روشنفكران بايد اين وضعيت را گزارش كنند، هم به داخلي ها و هم به خارجي ها. مثلا جامعه پزشكان بايد درباره آثار تحریم های مربوط به دارو و مسئله سوء تغذيه در ايران آماري را به صورت استان به استان ارائه دهند تا عمق اين وضعيت مشخص شود. بايد مشكلات در آن طرف مرزها انعكاس داده شود تا عمق فاجعه را بفهمند.

 

 

باید گفت اگر امثال حجاریان ها همینطور که در دوره جدید به فکر حمایت از منافع ملی افتاده اند، همیشه غضه نظام را داشتند، هم اکنون تحریم ها اینطور نظام را تحت فشار قرار نمی داد. اکنون دیگر همگان اذعان دارند که اتفاقات و فتنه انگیزی های سال 88 توسط سعید حجاریان و دوستان دیگرش یکی از عوامل اصلی افزایش تحریم هاست.

 

آقای حجاریان، رئیس جمهور چه احمدی نژاد باشد چه روحانی مردم همین مردم هستند، پس همیشه غصه شان رابخورید.

نظر شما