شناسهٔ خبر: 183345 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برخورد با اجراکنندگان نمای شیشه‌ای وکامپوزیت در ساختمان‌های پایتخت

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر نمای شیشه‌ای و یا کامپوزیت برای ساختمان‌ها در سطح شهر در حال اجرا باشد، تخلف محسوب می‌شود و باید از ادامه آن جلوگیری شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی بابایی با بیان اینکه اجرای نمای شیشه‌ای بر اساس مصوباتی که از گذشته وجود دارد ممنوع است، اظهار کرد: در حال حاضر در اجرای نمای کامپوزیت و شیشه‌ای چندان تخلف حاد جدیدی نداریم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: مقرر شده نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در جلسات کمیته نما حضور داشته باشد تا دسترسی به ساختمان از طریق نما حتماً اجرایی شود؛ چراکه نمای برخی ساختمان‌ها هیچ‌گونه فضایی برای دسترسی نردبان‌ها ندارد.

وی تأکید کرد: اگر این دسترسی در نمای ساختمان‌ها ایجاد نشود، حتماً تخلف محسوب خواهد شد؛ اگر در یک ساختمان بلندمرتبه آتش‌سوزی رخ دهد و از نرده‌بان استفاده شود، اما پنجره و یا دسترسی به داخل ساختمان وجود نداشته باشد، معضل جدی ایجاد خواهد شد. کمااینکه در حادثه پلاسکو نیز چنین شرایطی را شاهد بودیم و ورود آتش‌نشانان به سختی صورت گرفت.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه نظارت شورا در مراحل اجرای نما در جلسات اخیر مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این دغدغه در بین اعضای شورا وجود دارد که از مصوباتی که موجب کاهش سرعت صدور پروانه می‌شود، پرهیز شود و بتوانیم با کارشناسی‌های درست، موجبات تسریع در صدور پروانه را فراهم کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با تأکید بر اینکه اجرای نمای شیشه‌ای کماکان ممنوع است، یادآور شد: اگر نمای شیشه‌ای و یا کامپوزیت در سطح شهر در حال اجراست، تخلف محسوب می‌شود و باید از ادامه آن جلوگیری شود.

نظر شما