شناسهٔ خبر: 181450 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تغییر چهره مخازن پسماند پایتخت برای مقابله با مافیای زباله‌گردی

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای طرح سازمان مدیریت پسماند و جایگزینی مخازن جدید در سطح شهر موجب شده که امکان دسترسی جهت زباله‌گردی برای مافیای زباله‌گرد کاهش یابد.

به گزارش «نماینده»، احمد صادقی با بیان اینکه زباله‌گردی از جمله آسیب‌های اجتماعی است که در ادوار مختلف با آن درگیر بوده‌ایم، اظهار کرد: این مسئله نه تنها دردآور است که عده‌ای از کودکان کار برای مافیای ثروت، ثروت‌اندوزی می‌کنند و مشکلی از مشکلات خودشان برطرف نمی‌شود، بلکه چهره شهر را نیز بر هم می‌ریزد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: زباله‌گردی روال جمع‌آوری پسماند را با مشکل مواجه می‌کند و منجر به وضعیت ناگواری می‌شود که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان اینکه با آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله می توان گام موثری برای تفکیک زباله از مبدا برداشت، افزود: طرح‌های مختلفی بررسی و گزارشاتی به شورا ارائه شد که بنابر آن برآورد ما این بود که شاید محفوظ شدن مخازن پسماند بتواند کمک کند امکان دسترسی ها را کاهش دهد و انتقال پسماند را تسهیل کند؛ بر این اساس اجرای طرحی از سوی سازمان مدیریت پسماند آغاز شد که هم مخازن شکل و شمایل زیباتری یافته و هم امکان دسترسی جهت زباله‌گردی را کاهش می‌دهد.

صادقی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربیات کشورهای مختلف، این طرح نتیجه‌بخش بوده و شهروندان نیز مشارکت داشته باشند که طرح بازخورد خوبی داشته باشد و شاهد منظر نازیبا در سطح شهر به دنبال زباله‌گردی نباشیم.

بنا براعلام سایت شهر،‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سعی بر این است که زباله‌گردی در سطح شهر تهران به حداقل برسد، یادآور شد: نمی‌توانیم بگوییم با این اقدام زباله‌گردی به پایان می رسد؛ اما می‌توان امید داشت که آمار کمتر شود.

نظر شما