شناسهٔ خبر: 180537 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت باید روی مدیریت شرکت های دولتی تمرکز کند

گودرزوند نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش تولید مسیر اقتصاد را پویا کرده و بخشی از کنترل تورم به همین موضوع بستگی دارد.

به گزارش «نماینده» مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به لزوم جلوگیری از افزایش نرخ تورم در سال پیش رو بیان کرد: به واقع باید به این مسئله از منظر بودجه پرداخت.

وی با بیان اینکه تقریبا دو سوم بودجه کشور در شرکت های دولتی است، بیان کرد: از این رو دولت باید روی مدیریت شرکت های دولتی با این میزان بودجه تمرکز جدی داشته باشد بنابراین دولت اگر بتواند شرکت های دولتی را از حیث هزینه کرد منابع و مصارف به درستی کنترل کند و همین طور بخش صادرات این شرکت ها را به لحاظ ارزی مورد نظارت قرار دهد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین دولت باید استقراض خود به بانکها و سایر دستگاه ها را کاهش داده و از هرگونه افزایش استقراض جلوگیری کند چراکه این مسئله به تورم دامن خواهد زد.

این نماینده مجلس با اشاره به ارائه تسهیلات دولتی بیان کرد: دولت در این بخش و در یک الی دو سال گذشته نتوانست ماموریت خود را به درستی انجام دهد. لذا دولت باید با تقویت تسهیلات شرکت هایی که موانعی در مسیر تولید دارند، از تولید حمایت کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به برطرف سازی موانع تولید،بیان کرد: افزایش تولید، مسیر اقتصاد را پویا کرده و بخشی از کنترل تورم به همین عوامل بستگی دارد که باید مدنظر دولت قرار گیرد.

نظر شما