شناسهٔ خبر: 179515 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

انتخاب سازوکار یارانه نقدی برای تضمین معیشت مردم بود/ کالابرگ فسادزاست

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از رانت و فساد مهمترین دلیل تخصیص یارانه نقدی بود و احتمال می‌رود با اجرای طرح کالا برگ، دوباره فساد در این حوزه رخ دهد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در مورد اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد:مردم خواهان پرداخت یارانه نقدی هستند و در شرایط کنونی شیوه پرداخت نقدی این انتخاب را به مردم می دهد تا بر اساس نیاز خود هزینه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به چالش های اجرایی کالابرگ الکترونیکی گفت: با توجه به مساعد نبودن زیر ساخت های این بخش ممکن است با مشکل مواجه شویم و بهتر است شیوه یارانه نقدی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم سمیرم بیان داشت: برنامه‌های پرداخت نقدی دولت با هدف حمایت از خانوارها و به منظور تضمین امنیت معیشتی آنها در دستور کار قرار گرفت. اجرای این سیاست‌های حمایتی برای جلوگیری از رانت و فساد مهمترین دلیل تخصیص یارانه نقدی بود و احتمال می‌رود با اجرای طرح کالا برگ، دوباره فساد در این حوزه رخ دهد.

سلیمی تصریح کرد:همچنین دولت می تواند طرح پرداخت یارانه را به دو قسمت نقدی و کالا برگی تقسیم کند و مردم خود شیوه مورد نظر دریافت یارانه را انتخاب کنند.

نظر شما