شناسهٔ خبر: 179398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عیسی‌زاده: تقویت بنیان خانواده منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف از تصویب قانون جوانی جمعیت تقویت نهاد خانواده است که قطعا یکی از مثبت ترین نتایج آن کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، مهدی عیسی‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: حمایت از خانواده با رویکرد جوانی جمعیت برآمده از تغییر نگرشی است که در سطح کلان مدیریتی رخ داده و معطوف است به هشدارهای رهبری نسبت به سالخورده شدن جمعیت کشور. این موضوع در مجلس دنبال شد و در نهایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری برای تعادل در هرم سنی و توام با ارتقای شاخص‌های کیفی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی این قانون به مدت هفت سال موافقت کرده اس،ف گزارشی که اکنون در حال بررسی است بخشی از اقدامات نظارتی در جهت اجرای قانون حمایت از خانواده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه اظهار کرد: این گزارش، عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر احکام این قانون در حوزه ساختار، مقررات، تامین بودجه و احکام اجرایی را بررسی می‌کند تا چالش‌های موجود شناسایی شده و در جهت رفع آنها گام برداشته شود.

عیسی زاده در پایان تاکید کرد: در این قانون مصوب شده تا ستاد ملی جمعیت به منظور انجام هماهنگی‌ها تشکیل شده و ریاست آن به عهده رئیس جمهور است. ۲۸ فقره حکم دارای ماهیت بودجه‌ای در این قانون پیش بینی شده که باید اجرایی شود. شاه بیت این قانون این است که ما در برنامه ‌ریزی‌های خود هرچقدر نسبت به تقویت نهاد خانواده گام برداریم باز هم کم است و قطعا تقویت بنیان خانواده منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. در جریان اعتراضات اخیر نیز دیدیم که نهاد خانواده چقدر در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نظر شما