شناسهٔ خبر: 179116 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کوتاهی دولت در کنترل بازار ارز پذیرفتنی نیست

ارز نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به غیر از مسائل روانی، موضوعاتی مانند تورم،دلالی کاذب و تزریق محدود ارز به بازار نیز سبب بالا رفتن قیمت ارز شده است، گفت: دولت اختیارات لازم برای مقابله با وضعیت افسارگسیخته بازار ارز را دارد لذا کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به نوسانات بازار ارز در مدت اخیر، گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد افزایش هیجانی قیمت ارز بودیم که معمولا این نوع افزایش‌ها مساوی با بالا رفتن قیمت کالاها و محصولات دیگر است لذا از تیم اقتصادی دولت انتظار است پیش‌بینی چنین مسائلی را داشته باشند و بتوانند بازار ارز را کنترل کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به غیر از مسائل روانی، مسائلی مانند تورم، دلالی کاذب و تزریق محدود ارز به بازار نیز سبب به وجود آمدن شرایط کنونی شده است، ادامه داد: اگرچه رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی کشور در روزهای اخیر گام‌های در راستای کاهش قیمت ارز برداشتند اما قیمت کنونی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی مطرح کرد: دولت اختیارات لازم برای مقابله با وضعیت افسارگسیخته بازار ارز را دارد لذا کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست بنابراین نظارت دولت و انسجام تیم اقتصادی ضروری است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عدم به نتیجه رسیدن کالابرگ الکترونیکی، افزود: ما این کالا برگ را پیش‌بینی کردیم تا زمانی که قیمت‌‍ها افزایش پیدا می‌کند مردم بتوانند از آن استفاده کنند و افزایش قیمت‌ها در زندگی مردم اثر منفی نگذارد اما موضوع کالابرگ نیز به نتیجه نرسید.

نظر شما