شناسهٔ خبر: 178790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: برنا

آمریکا اگر به دنبال مذاکره است رویکرد خود را تغییر بدهد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رویکرد آمریکایی ها نیاز به یک اصلاح جدی دارد اگر آنها به دنبال مذاکره باشند باید رویکرد فعلی خود را که یک رویکرد دوگانه است کاملاً اصلاح کنند.

به گزارش«نماینده»، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با "اظهارات رابرت مالی مبنی بر آنکه احیای برجام در دستور کار آمریکا نیست" گفت: آمریکایی ها یک رویکرد دوگانه در قبال برجام دارند از یک طرف به برجام نیاز دارند و نیاز خود را در پیغام های مکرر و پنهان ابراز می کنند و از سوی دیگر در مواضع رسمی خود سعی می‌کنند که اعلام بی نیازی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از علت اعلام این مواضع متناقض از سوی آمریکایی‌ها این است که هیئت دولت فعلی آمریکایی‌ها جرأت و جسارت تصمیم‌گیری را ندارند و به نوعی میخواهند در فضای عمومی آمریکایی‌ها و در تضاد با جمهوریخواهان متهم به دادن امتیاز به جمهوری اسلامی نشوند.

نماینده مردم دشتستان خاطر نشان کرد: از طرفی اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر عدم ادامه مذاکره به نوعی زیر کشی برای گرفتن امتیاز در مذاکرات است. ولی آنها باید بدانند که رویکرد جمهوری اسلامی در قبال مذاکرات یک راهبرد کاملاً راهبردی و مشخص شده است و از سه خواسته خود یعنی برداشته شدن تحریم ها، تضمین دهی و راستی آزمایی کوتاه نخواهیم آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان افزود: رویکرد آمریکایی ها نیاز به یک اصلاح جدی دارد اگر آنها به دنبال مذاکره باشند باید رویکرد فعلی خود را که یک رویکرد دوگانه است کاملاً اصلاح کنند.

نظر شما