شناسهٔ خبر: 177959 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گزارشات ضد و نقیض از بدهی های شهرداری طی ۳ دوره اخیر

امانی عضو شورای شهر گفت: گزارشاتی که از سوی شهرداران سابق تهران در رابطه با بدهی های شهرداری منشتر شده ضد و نقیض است.

به گزارش «نماینده»، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر با اشاره به سند تغییر و تحول شهر تهران افزود: برخلاف گفته‌ها این سند در ۱۸ تیرماه به شورای شهر ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این سند ۵ هدف دنبال می‌شود اما در سندی که اکنون از سمت شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده تنها ۱۲ صفحه و تحت عنوان گزارش است.

امانی با اشاره به بدهی‌های شهرداری تهران گفت: در گزارش سال ۹۶ گفته شده شهرداری بابت وام از بانک ۱۹ هزار و ۷۵ میلیارد تومان بدهی دارد و آقای حناچی گفت بدهی شهرداری ۵۰ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان است و گزارش آقای زاکانی در مرداد ۱۴۰۰ گفته بدهی شهرداری ۵۶ هزار و ۶۱ میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر تهران افزود: آقای حناچی گفته ۴ هزار میلیارد تومان وام اخذ کرده و ۹ هزار میلیارد تومان و دو برابر آن را تسویه کرده است و این به معنای آن است که بدهی شهرداری باید منفی می‌شده اما افزایش یافته است.

وی با اشاره به جدول ارائه شده از سوی شهرداران، گفت: در این جدول و طی سه دوره عددهای متفاوتی دیده می‌شود اما کمیسیون‌های شورای شهر باید این موارد را بررسی کنند و ابهامات را رفع کنند.

نظر شما