شناسهٔ خبر: 177847 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

دولت ستاد ویژه‌ای را برای ساماندهی زوار اربعین تشکیل دهد/ گرانی بلیط هواپیما مورد تایید مجلس نیست

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این توقع از دولت و وزارت راه وجود دارد که ستاد ویژه‌ای را برای ساماندهی وضعیت زوار اربعین تشکیل بدهند.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، درباره لزوم تمهیدات دولت برای حمایت از زوار اربعین اظهارکرد: باتوجه به اینکه مردم ایران در سراسر کشور هرسال منتظر فرارسیدن اربعین و زیارت کربلای معلی و نجف اشرف هستند، دولت باید به وظایف خود درباره ساماندهی وضعیت زوار اربعین حسینی عمل کند.

وی افزود: به احتمال زیاد امسال شاهد حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی اربعین حسینی باشیم؛ به همین دلیل دولت باید مقدمات حضور مردم را به گونه‌ای فراهم کند که در این میدان و آوردگاه بزرگ، کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود.

بابایی کارنامی ادامه داد: باتوجه به اینکه بخش قابل توجه افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، جزء افراد نیازمند و کم برخوردار هستند، این توقع از دولت و وزارت راه وجود دارد که ستاد ویژه‌ای را برای ساماندهی وضعیت زوار اربعین تشکیل بدهند. حتی اگر برای شرکت‌های هواپیمایی و حمل و نقل زمینی، یارانه‌ای پیش بینی شود، می‌تواند در کنترل و ساماندهی قیمت‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی بلیت هواپیما در ایام اربعین گفت: گرانی بلیت هواپیما به ویژه در ایام اربعین، به هیچ وجه مورد تایید مجلس نیست؛ شرکت‌های هواپیمایی باید بلیت هواپیما را با نرخ مصوب دولت در اختیار مردم قرار دهند و نباید به وسیله مسائلی مانند فروش بلیت چارتری، گران فروشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید همکاری صددرصدی را در این زمینه داشته باشد تا بلیت هواپیما برای رفت و آمد زوار اربعین، گران تمام نشود و حتی ارزان تر از سال‌های گذشته در اختیار مردم قرار بگیرد.

نظر شما