شناسهٔ خبر: 177339 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احداث مسکن برای گروه‌های نیازمند و محروم در دستور کار دولت سیزدهم

بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم گفت: در همین ارتباط احداث مسکن برای نیازمندان و محرومان در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر بسطامی صبح امروز در حاشیه همایش حمایت حقوقی عدالت‌محور، کرامت‌مدار و توانمندساز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، توجه به قشر محروم و نیازمند کشور است و در این زمینه گام‌هایی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط با تلاش‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و با همکاری دولت سیزدهم مستمری مددجویان 20 درصد و متناسب با شرایط تورم افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین دولت و مجلس نیز اقداماتی را در حوزه احداث مسکن محرومان در نظر گرفته‌اند به‌طوری که سال گذشته احداث 5 هزار مسکن در بودجه و امسال نیز همین میزان ساخت مسکن در بودجه 1401 در نظر گرفته شده است.

بسطامی با اشاره به اینکه در پرداخت یارانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین جامعه (یک تا چهارم) صورت بگیرد، گفت: متأسفانه مشکلاتی که در دولت‌های گذشته در بحث یارانه‌ها به وجود آمده چالش‌هایی را ایجاد کرده است. ضمن اینکه ما باید در فرایند پرداخت یارانه‌ها حمایت ویژه‌ای را به دهک‌های پایین جامعه داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت با توزیع حامل‌های انرژی جسارت بیشتری را داشته باشد و در واقع شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که اثرات آن بر سر سفره نیازمندان دیده شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌نشینی در استان‌ها خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که هموطنان با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و باید در این زمینه توجه بیشتری به رفع مشکل آنها صورت بگیرد.

نظر شما