شناسهٔ خبر: 177005 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس برای تحقق اهداف تحول قضائی در کنار قوه قضائیه است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راه تنظیم قوانین مورد نیاز جهت تحقق اهداف میان مدت و بلند مدت تحول در دستگاه قضا همراه قوه قضائیه است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۵ تیر ماه) در نطق پیش از دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز ترور شهید بهشتی، گفت: هفتم تیر ماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش دفتر حزب جمهوری اسلامی را تسلیت می گویم. منافقان کوردل با طراحی این ترور و همچنین ترور مقام معظم رهبری همان سال در مسجد ابوذر درصدد بودند با به شهادت رساندن زبده ترین، محبوب ترین، توانمندترین افراد اجرایی انقلاب و نزدیک ترین یاران و شاگردان امام(ره)،انقلاب اسلامی را به بن بست بکشانند اما اراده خداوند متعال، رهبری حکیمانه امام و هوشمندی مردم انقلاب را با صلابت تر از قبل به پیش برد.

وی افزود: شهید بهشتی عمر شریف و پربرکت خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دین داری و انقلابی گری صرف کرد و در این راه با تاسی از آرمان‌های امام(ره) هم با افراط و هم با تفریط مبارزه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید بهشتی از آن جهت که نماد بارز انقلابی گری عقلانیت محور و عدالت محور بود و یک قدم از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نمی‌داد همزمان مغضوب سه گروه بود. گروه اول استکبار خارجی که از منطق محکم و اراده استوار او در راه استکبار ستیزی به ستوه آمده بودند و صدای رسای او را سد محکمی در برابر نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی می‌دانستند.

قالیباف ادامه داد: گروه دوم منافقین و ضدانقلاب داخلی که توان تشکیلاتی و قدرت بی نظیر شهید بهشتی در بسیج کردن مردم علیه ضدانقلاب، آنها را ناتوان و بی اثر کرده بود و گروه سوم نیز مقدس مآب‌هایی که با تظاهر به انقلابی بودن در برابر باور عمیق شهید بهشتی به مردم و اعتقاد قلبی او به ملت و حراست او از حقوق ملت، خود را ناتوان می‌دیدند و نمی‌توانستند انقلابی‌گری عاقلانه و عادلانه شهید بهشتی را که از خداباوری و مردم باوری او بود تحمل کنند و جوانان انقلابی را علیه بهشتی تحریک می‌کردند.

وی افزود: حقیقت این بود که شهید بهشتی پیش از شهادت به دست منافقان و جاهلان، ترور شخصیتی شده بود و به همین جهت امام راحل (ره) فرمودند شهید بهشتی مظلوم است و مظلوم نیز به شهادت رسید، رحمت خداوند بر او باد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: به تمامی مجاهدان دستگاه قضا اعم از قضات و سایر عزیزان در تمامی رده‌های این قوه خدا قوت می گویم، تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضائی در مدل جدید امیدآفرین و گره گشا بوده است.

قالیباف اضافه کرد: از برادر عزیز و مجاهدم حجت الاسلام محسنی اژه ای و همکاران وی که شبانه روزی در تلاش برای ایجاد تحول در دستگاه قضا و افزایش سرمایه اجتماعی هستند تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم مجلس شورای اسلامی در راه تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز جهت تحقق اهداف میان مدت و بلند مدت تحول در دستگاه قضا همراه قوه قضائیه است و در این مسیر دو قوه تمام توان خود را برای افزایش رضایت عمومی به کار خواهند بست.

قالیباف با اشاره به زلزله افغانستان،افزود: جان باختن تعدادی از برادران افغان در زلزله اخیر را تسلیت و تعزیت می گویم، در غیاب بسیاری از کشورها و مدعیان دوستی با افغانستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته برادرانه به نیابت از ملت سرافراز ما به یاری مردم مظلوم افغانستان شتافته است و در این راه از تمامی تجارب خود برای کاستن از بار مشکلات مردم در مناطق زلزله زده بهره خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به تمامی امدادگران آن جمعیت خداقوت می گویم و از خدا برای تمام جان باختگان آرزوی رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسالت دارم.

نظر شما