شناسهٔ خبر: 176087 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اسامی مافیای خودرو را به زودی منتشر می‌کنیم / با واردات مخالف نیستیم اما آنهم به دست مافیا خواهد افتاد

سیدعلی موسوی نماینده ملکان دبیر و سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو گفت: به زودی فهرست جدیدی از اسامی مافیای صنعت خودروسازی را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»، سید علی موسوی دبیر و سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو ، درباره آخرین اخبار از تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اظهارکرد: طی فرآیند تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو، لیست جدیدی از اسامی مافیای خودرو به دست آورده‌ایم که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: ریشه کن شدن مافیای خودرو، قطعا می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت خودروسازی کشور و بهبود کیفیت در این حوزه را حل کند. از طرفی مافیای خودرو دست به واردات قطعات دست دوم و بدون کیفیت می‌زند که استفاده این قطعات در خودرویی مانند پراید، خطرات جانی متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

موسوی با اشاره به موضوع واردات خودرو ادامه داد: واردات خودرو تا حدی می‌تواند بر تعدیل قیمت خودروی داخلی اثر گذار باشد اما نباید فکر کنیم که با واردات اتفاق خاصی در زمینه تعدیل قیمت خودرو بیفتد زیرا که فرآیند واردات نیز به دست مافیای خودرو خواهد افتاد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته بنده مخالف واردات خودرو نیستم چرا که به وسیله واردات می‌توانیم در حوزه افزایش کیفیت خودروی داخلی و ایجاد فضای رقابتی، اثرگذار باشیم. با این حال اما واردات نمی‌تواند اثر چندانی بر کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

نظر شما