شناسهٔ خبر: 175403 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متغیرهای اقتصادی کشور تابعی از تولید است

کریمی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تأکید مجدد رهبر انقلاب بر مقوله تولید در نامگذاری سال جدید گفت: تولید شاخصی است که تغییرات آن بر روی دیگر متغیرهای اقتصاد موثر است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح الزامات پرداختن به مسئله تولید و نقش آن در رونق اقتصادی گفت: در مباحث اقتصادی  مهم ترین شاخصِ عملکرد اقتصادی، تولید است چرا که تولید شاخصی است که تغییرات آن بر روی دیگر متغیرهای اقتصاد موثر است، برخی از متغیرهای اقتصادی، زیربنایی و مستقل هستند و بعضی دیگر از  متغیرهای اقتصادی تبعی هستند. به عنوان مثال صادرات تابع تولید است، اگر تولیدی صورت نگیرد صادراتی هم امکان پذیر نخواهد بود حتی مسئله اشتغال هم تابع تولید است به همین خاطر زیربنایی ترین و مهمترین شاخص اقتصادی تولید است.

وی تشریح کرد: مهمترین عاملی که می تواند به شکوفایی یک اقتصاد کمک کند رشد کمی و کیفی تولید در آن اقتصاد است و به خاطر همین اهمیتی که تولید که در اقتصاد دارد این مساله در سالیان اخیر توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به فعالیت های دانش بنیان گفت: رهبر انقلاب در کنار توصیه تولیدِ رونق، به اشتغال زایی و فعالیت های دانش بنیان هم اشاره کردند که اهمیت هر دوی این مسائل در کنار تولید قرار دارد. تولید می تواند با ایجاد اشتغال نرخ بیکاری را کاهش دهد، به کارگیری فناوری و دانش بیشتر در تولید باعث ارزش افزوده بالاتر می شود و ارزش یک کالای تولیدی را ارتقا می دهد.

نظر شما