شناسهٔ خبر: 174408 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتتاح حداکثری ایستگاه‌های باقی مانده خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۱

مترو مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح حداکثری ایستگاه‌های باقی مانده خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش «نماینده»، مسعود درستی مدیر عامل شرکت مترو در جریان بازدید از ایستگاه های در حال تکمیل خط ۶ بر لزوم تسریع در تجهیز این ایستگاه‌ها به تاسیسات مورد نیاز جهت افتتاح حداکثری آنها در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد؛ این امر در حالی مدنظر قرار گرفته که تعداد قابل توجهی از ایستگاه‌های باقی مانده خط ۶ به لحاظ عملیات ساختمانی، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند اما از حیث تجهیزات هنوز در شرایط متناسب با عملیات سازه ای نیستند.

درستی در پایان بازدید صورت گرفته از ایستگاه های در حال ساخت خط ۶ مترو تهران، ضمن تقدیر از پیمانکاران و مشاوران فعال در این خط بابت تلاش‌های صورت گرفته در شرایط اقتصادی سخت کشور، با بیان آنکه مناطق غربی تهران نسبت به شرق پایتخت از تعداد ایستگاه های متروی کمتری برخوردار هستند، خواستار اهتمام بیش از پیش دست‌اندرکاران اجرایی مربوطه به منظور تکمیل و به نتیجه رساندن زحمات صورت گرفته بود تا شهروندان بتوانند هرچه سریعتر از امکانات شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت در نقاط بیشتری بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران استفاده از روش‌های تأمین مالی متنوع جهت تکمیل پروژه های جاری شبکه مترو را امری اجتناب ناپذیر دانست و اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع مالی لازم که متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاه های باقیمانده در خط ۶ باشد، سال آینده ایستگاه های متعدد به همراه پست های برق مورد نیاز این خط به بهره‌برداری برسند.

گفتنی است خط ۶ مترو تهران (غیر از بخش توسعه جنوبی در محدوده شهرری) دارای ۲۷ ایستگاه مصوب است که تاکنون 13 ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده و تلاش برای افتتاح ۱۴ ایستگاه باقی مانده در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ادامه دارد. در بازدید صورت گرفته، ایستگاه های متعددی از قبیل شهدای کن، شهران، کارگر، پارک لاله، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بهار شیراز و سرباز مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

بهره برداری از پست برق کیانشهر و همچنین دپو و پارکینگ دولت آباد، از دیگر برنامه‌های دارای اولویت خط ۶ مترو محسوب می‌شود تا بهره‌وری از ایستگاه‌های موجود و ایستگاه های در حال تکمیل به حداکثر میزان خود برسد.

نظر شما