شناسهٔ خبر: 173981 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسین زاده بحرینی خبر داد؛

نحوه ارائه و رسیدگی به لایحه بودجه توسط کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس بازنویسی شد

حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از بازبینی نحوه ارائه لایحه توسط دولت و همچنین بازنویسی نحوه رسیدگی به لایحه در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدحسین حسین زاده بحرینی در تشریح دستورکار نشست صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: نحوه رسیدگی به لایحه بودجه یکی از ضعف‌های آیین نامه داخلی قوه مقننه محسوب می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه چون لایحه بودجه به صورت مناسب تنظیم نمی شود و در مجلس نیز ترتیبات کارآمدی برای رسیدگی به آن وجود ندارد، معمولا در تنظیم، تصویب و همچنین نظارت بر بودجه دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس چندین نشست در خصوص این موضوع برگزار کرده است. در نشست امروز نیز شکل ارائه لایحه توسط دولت بازبینی و تصویب شد و همچنین نحوه رسیدگی به لایحه تقدیمی دولت در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز مجددا بازنویسی و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متعاقبا این مصوبه برای کسب آراء نمایندگان به صحن علنی قوه مقننه ارائه می شود.

نظر شما