شناسهٔ خبر: 173970 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات برای سال ۱۴۰۱ بررسی شد

دیوان محاسبات رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس گفت: بودجه سال جاری و بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات برای سال ۱۴۰۱ با حضور مسئولان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس در تشریح نشست این کمیته با دیوان محاسبات برای بررسی بودجه پیشنهادی دیوان برای سال ۱۴۰۱ گفت: در این نشست ابتدا مباحثی در خصوص بودجه سال جاری مطرح و سپس بودجه پیشنهادی دیوان برای سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این میان به صورت ویژه موضوع نحوه افزایش حقوق‌ها بررسی شد.

وی ادامه داد: بحث افزایش ده درصدی حقوق و دستمزد و به صورت پلکانی مورد تاکید قرار گرفت زیرا افرادی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند باید افزایش حقوق بیشتری داشته باشند، همچنین هزینه‌هایی که افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ به دنبال دارد، میزان طلب بازنشستگان از سال قبل و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان امسال بررسی شد.

شهبازی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه میزان افزایش حقوق را در بودجه سال ۱۴۰۱ میان ده تا سی درصد یا به طور متوسط ۲۵ درصد اعلام کرده است.در خصوص هزینه های جاری و تملک دارایی هم مباحثی مطرح و مقرر شد، بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات برای سال ۱۴۰۱ در نشست کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس تصویب و به صحن کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ارسال شود.

نظر شما