شناسهٔ خبر: 173801 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امیرآبادی فراهانی در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان:

تقویت دیپلماسی پارلمانی موجب توسعه سطح تعاملات کشورها می‌شود

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سال‌های گذشته به ویژه در عرصه دیپلماسی پارلمانی، توسعه سطح تعاملات و روابط راهبردی را مهم و حائز اهمیت دانست.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که در راس هیاتی از اعضای این گروه برای دیدار با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده است، در نشستی مشترک با خانم شری رحمان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سال‌های گذشته به ویژه در عرصه دیپلماسی پارلمانی، توسعه سطح تعاملات و روابط راهبردی را مهم و حائز اهمیت دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در ادامه با اشاره به سطح همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌های مختلف، خواستار اقدامات عملی و جدی و به روز رسانی سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور و ارتقای آن به سطح روابط راهبردی دوجانبه شد.

الهام آزاد نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این نشست با اشاره به جایگاه زنان در  عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایران، گفت: زنان ایران اسلامی نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند و نقش فعالی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برعهده دارند.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر نقش محوری و انسان‌ساز زن در خانواده و جامعه، تصریح کرد: نقش زنان در کشورمان برگرفته از فرهنگ و مذهب با نگاه به اصالت اجتماعی زن است که این شاکله می‌تواند به الگویی برای وحدت زنان مسلمان در نظام بین‌الملل تبدیل شود.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی مسیر رابطه دو کشور را ترسیم می‌کند و ضرورت دارد که رابطه همکاری‌های دو کشور به سطح روابط راهبردی ارتقا پیدا کند.

اسماعیل حسین‌زهی عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز در این نشست با اشاره به مرز مشترک ۹۵۰ کیلومتری بین دو کشور، عنوان کرد: رویکرد سیاست خارجی دو کشور نقش به سزایی در توسعه مناسبات و تقویت تعاملات اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایفا می‌کند.

نماینده مردم خاش در مجلس، تصریح کرد: مجلس سنای پاکستان با ورود جدی به مبحث سیاست خارجی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و پیگیری آن می‌تواند همکاری‌های دوجانبه را به گونه‌ای ساماندهی کند که دولت، پارلمان‌ و مردم دو کشور بتوانند از منافع مشترک در این مسیر بهره‌مند شوند.

ملک فاضلی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز با اشاره به مسیر همکاری و رابطه دو کشور، گفت: مسیر ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به مرحله راهبردی رسیده است و با توجه به مشترکات دینی و فرهنگی بین دو کشور ضرورت دارد که سطح روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی  تقویت شود.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، مهرستان و گلشن در مجلس ارتباط خویشاوندی مرزنشینان دو کشور را پشتوانه ای برای توجه و ارتقای سطح مناسبات راهبردی دو کشور بیان کرد.

همچنین شری رحمان، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان نیز انجام سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به اسلام آباد را ناشی از اهمیت سطح روابط و موضوعات مهم بین دو کشور دانست و برگزاری این دیدار را در توسعه همکاری‌های دو جانبه موثر دانست.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان با اشاره به روند تاریخی همکاری‌های ایران و پاکستان خواستار توسعه همه‌جانبه این تعاملات شد.

نظر شما