شناسهٔ خبر: 173797 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری در نطق میان دستور:

رژیم صهیونیستی دشمن اصلی کشورهای منطقه است

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اعتقاد داریم امنیت پایداری که در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است متعلق به همه کشورهای همسایه است و بزرگترین تهدید امروز برای منطقه رژیم صهیونیستی است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در دولت لایحه بودجه سال آینده در حال بررسی است، گفت: نکاتی که باید در لایحه بودجه به آن توجه کند اشاره می کنم، امروز بحث نیروهای مسلح از اهمیت بسیار بالایی برخودار است با توجه به اینکه این ایام مصادف با هفته نیروی انتظامی است گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و روز سپاه و ارتش به جای خود اما توجه به مسئله و بنیه دفاعی کشور از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق بسیار کم بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها موضوع بسیار با اهمیتی است توقع می رود دولت به آن توجه کند، با توجه به اینکه در قانون اساسی به موضوع عدالت در اصل سوم اشاره شده است لازم می دانیم در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: مردم هزینه های سنگینی برای بهداشت و درمان پرداخت می کنند، برخی از مردم امروز فاقد هرگونه دفترچه های تامین اجتماعی و درمانی هستند و برخی دفترچه های بیمه ای خدمات درمانی قابل توجهی ارائه نمی کند دولت باید به موضوع بهداشت و درمان و هزینه هایی که مردم در این حوزه پرداخت می کنند توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کرد: در دولت گذشته به آلودگی هوای اراک توجه نشد با گذشت ۷ ماه از سال متاسفانه باید بگویم که کمتر از ۵۰ روز شهرستان اراک هوای پاک داشته است و بخشی از سال هوای این شهرستان ناپاک بوده است. بیش از ۴۶ روستا با مشکل آبرسانی مواجه است که دولت باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: با وجود نفوذ و لابی گری است هر روز آسفالت روی آسفالت ریخته می شود اما بسیاری از راه های روستایی حوزه انتخابیه بنده هنوز خاکی است.

وی گفت: نمی توانیم هر روز قوانینی تصویب کنیم و با افزایش مالیات به اصناف فشار بیاوریم، امروز جوجه یک روز را بیمه می کنیم اما کشاورزی که برای کشاورزی ۷۰ سال تلاش می کند بیمه ندارد، قیمت های بسیار بالای نهاده های کشاورزی موضوع جدی است که امروز کشاورزان با مشکل مواجه شده اند. ایثارگران و اشتغال فرزندان ایثارگران مورد توجه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است متاسفانه رزمندگان معسری که روزی از این کشور دفاع کرده اند با حقوق ناچیزی زندگی می کنند.

آصفری اظهار داشت: اصحاب رسانه فشاری برای نظام ندارند اما از هرگونه حمایت دولتی محروم هستند، مسئله جوانان با شعار حل نمی شود باید برای آن اقدام کنیم، جوان نیاز به شغل دارد، اشتغالزایی با سخنرانی و بخشنامه کردن ممکن نمی شود باید برای آن پول و بودجه در نظر گرفت و تسهیلات قرض الحسنه دید تا بتوان مشکل را حل کنیم.

این نماینده مجلس گفت: زنان بدسرپرست یا نداشتن سرپرست چطور می خواهند درآمد داشته باشند دولت باید به این قشر توجه کند، افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی با چندرغاز حقوق چگونه می توانند معشیت خود را دنبال کنند و ادعای حمایت از محرومین را چگونه می توانیم مطرح کنیم حمایت از محرومین در عمل امکان پذیر است.

وی بیان کرد: چندین است که معلمان و فرهنگیان منتظر اجرایی شدن رتبه بندی  فرهنگیان هستند امروز این موضوع در مجلس مطرح است و مجلس باید هر چه سریعترموضوع رتبه بندی را عملیاتی کند. کارمندان را با روش هایمختلف به کار می گیریم و با عناوین مختلف پیمانی، قراردادی و شرکتی کار می کنند و نظارتی بر حقوق آنها وجود ندارد باید قراردادشان مستقیم با دولت باشد و تکلیف حقوقشان مشخص شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مبارزه با فساد و برخورد با حقوق های نجومی باید در دستور کار دولت و مجلس باشد اگر مجلس می خواهد جایگاه انقلابی گری خود را حفظ کند باید به این موضوع تجه ویژه کند و باید قوانینی بیاوریم که با نجومی بگیران به جد برخورد شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اعتقاد داریم امنیت پایداری که در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است متعلق به همه کشورهای همسایه است و بزرگترین تهدید امروز برای منطقه رژیم صهیونیستی است، کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان، عراق و سوریه باید متوجه باشند که امروز دشمن واقعی منطقه رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: موضوع کارگران را باید در لایحه بودجه دیده شود، ناعدالتی که امروز در حوزه پرداخت حقوق کارگری وجود دارد، عدم امنیت شغلی که در حوزه کارگری وجود دارد باید در قالب قانون رفع شود. مجددا تاکید دارم مردم امید پیدا کرده اند با انتخاب مدیران انقلابی  مشکلات برطرف می شود این امیدشان را با همکاری دولت و مجلس روز افزون کنیم.

نظر شما