شناسهٔ خبر: 173831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امیرآبادی فراهانی در دیدار با رییس گروه دوستی پاکستان و ایران:

گشایش بازارچه‌های مرزی و تسهیلات گمرکی می‌تواند رفاه مردم دو سوی مرز ایران و پاکستان را محقق کند

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» امیرآبادی فراهانی که در راس هیئتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در اسلام آباد به سر می‌برد با طلحه محمود رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی که در راس هیئتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در اسلام آباد به سر می‌برد با طلحه محمود رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات و اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور گفت:« ایران و پاکستان دارای مرز های طولانی، پیوندهای خویشاوندی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی هستند که پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش تعاملات فیمابین میباشد ».  

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و پاکستان با تأکید بر افزایش تبادلات و  همکاری‌ها بویژه در عرصه پارلمانی ابراز داشت:«تعاملات پارلمانی تسهیل کننده مناسبات میان دو کشور است و مجلس شورای اسلامی از ارتقای سطح همکاری های ایران و پاکستان استقبال می کند.

امیرآبادی فراهانی اهداف راهبردی میان دو کشور را دلیل محکمی در جهت تامین منافع مشترک مردم مناطق مرزی دانست و تصریح کرد:«گشایش بازارچه‌های مرزی، تسهیلات گمرکی و استفاده از مکانیسم در دسترس می‌تواند رفاه و خودکفایی مردم دو سوی مرزهای ایران و پاکستان را به دنبال داشته باشد».

وی در همین راستا افزود:« از دولت و پارلمان پاکستان انتظار می رود که اقدامات عملی و تلاش های جدی تری در جهت سرمایه گذاری های مشترک و همکاری های اقتصادی و تجاری بر اساس توافقات امضا شده را دنبال نمایند».

احمد امیرآبادی فراهانی با تبریک هفته وحدت به همتای خود در مجلس سنای پاکستان تصریح کرد:«قدرتهای استکباری همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین کشورهای مسلمان بوده  و ضرورت دارد که کشورهای اسلامی به ویژه ایران و پاکستان با انسجام، همبستگی و وحدت نقشه های دشمنان امت اسلامی را خنثی نمایند».

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر رفع موانع قضایی در تبادل زندانیان دو کشور تأکید کرد و خواستار رفع موانع از طریق همکاری های قضایی دو کشور شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اقدام عملی پاکستان در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا  در قبال جمهوری اسلامی ایران اعمال شده را با اجرای تعهدات گازی این کشور خواستار شد». وی خاطرنشان کرد:«حمایت پاکستان از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی  بر مبنای اقدامات عملی  برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه مناسبات مردمی خواهد بود ».

طلحه محمود ، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنای پاکستان نیز با  با اظهار خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به اسلام آباد،  بر آمادگی پارلمان و دولت کشورش برای توسعه روابط و تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

رییس  گروه های دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس سنای پاکستان، با قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی گفت:«جمهوری اسلامی ایران کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان است  که همواره  در تحولات منطقه و میدان بین المللی از پاکستان حمایت کرده است».

در پایان این دیدار طلحه  محمود انجام تعهدات و ارتقاء سطح روابط اقتصادی، تجاری و امنیتی را مهم بر شمرد و بر همکاری گسترده در موضوعات دوجانبه و بین‌المللی تاکید داشت.

 شایان ذکر است در این دیدار آقایان: ملک فاضلی، اسماعیل حسین زهی، محسن پیرهادی و خانم الهام آزاد نمایندگان مردم سراوان، خاش، تهران و نایین در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حضور داشته که به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

نظر شما