شناسهٔ خبر: 173587 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی:

بحران خاورمیانه با نقش آفرینی صهیونیست ها و با حمایت مالی امارات ایجاد شده است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وشورای اسلامی تاکید کرد:بسیاری از بحران های خاورمیانه با نقش آفرینی صهیونیست ها و حمایت مالی امارات، بحرین و عربستان ایجاد شده است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در خصوص اظهارات ضد ایرانی یکی از مقامات ارشد حکومت امارات گفت: آنها خودشان می دانند اینگونه موضع گیری ها، بی اساس و دیکته شده توسط کسانی است که به دنبال منافع خود در خاورمیانه هستند.

وی افزود: یک روز با سناریو سازی صهیونیست ها مدعی جزایر سه گانه می شوند روز دیگری بحث کشتی های نفت کش را مطرح می کنند و حالا نیز مدعی بر هم زدن امنیت منطقه توسط جمهوری اسلامی شده اند در حالی کشورمان همواره برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و مقابله با تهدیدات مختلف نظیر مواد مخدر و داعش عزیزان زیادی مانند سردار شهید سلیمانی را تقدیم کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب  تصریح کرد: اینگونه اظهار نظرهای از سوی اماراتی ها برای کسب اعتبار و عزیز شدن نزد صهیونیست ها مطرح می شود در حالی که ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر و خودساخته همواره سیاست توسعه روابط با همسایگان را دنبال کرده است و به همسایگان توصیه کرده است که به دنبال اهداف کشورهای فرا منطقه ای نباشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بحران های خاورمیانه با نقش آفرینی رژیم صهیونیستی ایجاد شده گفت: آمریکا و اسرائیل با حمایت مالی امارات، بحرین و عربستان در منطقه جنگ افروزی و بحران سازی می کنند و تاریخ در مورد ظلم هایی که برخی کشورهای عربی به ملت مسلمان ومنطقه کرده اند قضاوت خواهد کرد و ما به آنها توصیه می کنیم به جای آشوب و پیروی از رژیمی که تداوم حضورش در منطقه با اختلاف افکنی بین مسلمانان و کشورهای همسایه گره خورده  راهبرد جمهوری اسلامی یعنی وحدت و توسعه روابط با همسایگان را مورد توجه قرار دهند.

نظر شما