شناسهٔ خبر: 173487 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

جزایر سه گانه بخش جدایی ناپذیر خاک ایران است /امارات دست از رویاپردازی بردارد

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از زمان خلقت انسان تا به امروز جزایر سه‌گانه جزو خاک ایران بوده بر این اساس طرح ادعاهای مضحک توسط برخی از کشورهای کوچک و جزیره ای خلیج فارس از جمله امارات بیان یک رویا است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به اظهارات متوهمانه وزیر مشاور امور خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: جزایر سه گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی جزء لاینفک جغرافیای ایران اسلامی است و بدون شک باید سازمان ها و نهاد های بین المللی کشورهایی که در این‌باره ادعای نادرست دارند به این واقعیت رسیده باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسناد تاریخی نشان می دهند که از زمان خلقت انسان تا به امروز جزایر سه‌گانه جزو خاک ایران بوده است بر این اساس طرح ادعاهای مضحک توسط برخی از کشورهای کوچک و جزیره ای خلیج فارس از جمله امارات بیان یک رویا است.

وی افزود: اماراتی ها باید به رویا پردازی پایان دهند و با واقعیت ها روبرو شوند به این دلیل که جمهوری اسلامی سالهاست که به کشورهای همسایه توصیه کرده تا از ماجراجویی به شیوه برخی از سلطه گران پرهیز کنند.

عزیزی بیان کرد: اماراتی‌ها نباید فریب حمایت های پوشالی و توخالی آمریکا را بخورند چرا که این کشور نشان داده که خوبی نیست و تحقق اهداف سیاسی خودش دست به اقدامات ناامید کننده در منطقه می‌زند.

نظر شما