شناسهٔ خبر: 173440 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کوثری:

اظهارات سخیف مقام اماراتی در سازمان ملل پیرامون حاکمیت ارضی ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر تنب بزرگ و کوچک بخشی از جزیره فارسی بر اساس تقسیم بندی های بین المللی متعلق به ایران بوده که میزان حدود ۱۰ درصد است.

به گزارش «نماینده» اسماعیل کوثری با اشاره به اظهارات سخیف مقام اماراتی در مجمع سازمان ملل درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: وزیر مشاور امور خارجه امارات عددی نیست که بخواهد درباره این گونه مسائل اظهارنظر کند.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مقام اماراتی درباره جزایر سه گانه برنامه هسته‌ای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرده تکرار جملات دیکته شده به او بوده ‏ تا از طریق ایجاد جنجال رسانه‌ای خودش را مطرح کند.

وی افزود: کاملاً مشخص است که علاوه بر تنب بزرگ و کوچک بخشی از جزیره فارسی بر اساس تقسیم بندی های بین المللی متعلق به ایران بوده که میزان حدود ۱۰ درصد است اما با این حال امارات اقدام به ساکن کردن افراد غیر بومی در این جزیره کرده تا بگوید که ما هم هستیم.

کوثری بیان کرد: صحبت های وزیر مشاور امور خارجه امارات نباید بی پاسخ بماند بر این اساس دستگاه دیپلماسی خارجی نسبت به صحبتهای سخیف این مقام اماراتی واکنش نشان دهند.

نظر شما