شناسهٔ خبر: 173503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی:

سران کشورهای اسلامی در مقابل خیانت بحرین سکوت نکنند/ افتتاح سفارت اسرائیل اشتباه راهبردی منامه بود

حسن همتی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای عربی از گذشته با رژیم صهیونیستی روابط دوجانبه داشتند و اکنون درصدد آشکارسازی تعاملات خود هستند که بحرین نیز از این قائده مستثنی نیست.

به گزارش «نماینده» حسن همتی در واکنش به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه و استقبال مقامات بحرینی از افتتاح سفارت اسرائیل در این کشور، گفت: برخی کشورهای عربی از گذشته با رژیم صهیونیستی روابط دوجانبه داشتند اما اکنون درصدد آشکارسازی تعاملات خود هستند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بحرین خیانت آشکار مقامات خود را نخواهند بخشید، اظهار کرد: این اقدام بر خلاف موازین اسلامی است زیرا رژیم صهیونیستی روزانه مردم بی گناه فلسطین را به شهادت می رساند و این سرزمین را غصب کرده است.

وی با بیان اینکه ایران همواره در مقابل سیاست های اسرائیل ایستاده است لذا بخشی از این اقدامات برای مقابله با کشورمان است، ادامه داد: در این میان کشورهای اسلامی نباید در مقابل استقبال مقامات بحرینی از افتتاح سفارت اسرائیل در این کشور سکوت کنند بلکه باید موضع گیری جدی داشته باشند تا جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع امروزه نگاه تمام دنیا به سران کشورهای اسلامی است و در این راستا موضع گیری صرف سیاسی نمی تواند کافی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیلی ها با اقدام اخیر خود در منانه به دنبال چراغ سبز نشان دادن به دیگر کشورهای عربی هستند.

نظر شما