شناسهٔ خبر: 173424 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی با اشاره به عزم جدی مجلس در راستای بهبود معیشت معلمان:

مجلس یازدهم با اقداماتی موثر به دنبال جایگاه واقعی معلمان در جامعه است

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: چکش کاری لایحه رتبه بندی معلمان که هم اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته در کنار سند تحول بنیادین از جمله اقداماتی موثری بود که مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت معیشتی, شان و منزلت معلمان انجام داد.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد بهبود شرایط معیشتی معلمان گفت: معلمان به لحاظ معیشتی و منزلت اجتماعی مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، شان و منزلت معلمان می‌طلبد که در بالاترین سطح و منزلت اجتماعی قرار بگیرند چرا که تمام کشور از پزشک گرفته تا سیاستمداران را همین قشر فرهیخته پرورش داده و به جامعه تحویل می‌دهند. 

دغدغه‌ای به نام معیشت در شان معلمان نیست

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر کشورهای توسعه یافته بر این باور رسیده‌اند که توسعه یافتگی یک جامعه در آموزش پایه ریزی می‌شود و این توسعه یافتگی بی شک به واسطه آموزش معلمان به سرانجام می‌رسد، باید شان و منزلت معلمان به درجه‌ای برسد که دغدغه‌ای به نام معیشت نداشته باشند.

وی ادامه داد: چکش کاری لایحه رتبه بندی معلمان که هم اکنون  در دستور کار مجلس قرار گرفته در کنار سند تحول بنیادین از جمله اقداماتی موثری بود  که مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت معیشتی و شان و منزلت معلمان انجام داد، امیدواریم تلاش چندین ماهه کمیسیون و کمیته آموزش مجلس به ثمر نشسته و رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد.

نگاه‌های ترحم برانگیز را از معلمان دور کنید

اسماعیلی یادآور شد: شان و منزلت معلمان باید به گونه‌ای باشد که نگاه ترحم آمیز به آنان نداشته باشیم، معلمان باید عزتمندانه زندگی کنند، اگر بخواهیم به معلمان به عنوان یک دهک نیازمند نگاه کنیم جفا به جایگاه این گروه عاشق و فداکار است. باید شرایط این اقشار زحمتکش جامعه به گونه ای پیش بینی شود که نیازمند مسیرهای ترحم آمیز نظیر بن کالا نباشند. امیدواریم با طرح ها و نگاه‌های محترمانه‌ای که به مقام معلمان می شود جایگاه آنها در جامعه مورد توجه  مسئولان و متولیان امر قرار بگیرد.

نماینده مردم یازدهم مجلس تصریح کرد: رویکرد دولتمردان و مردم به جایگاه معلمان باید بر گرفته از مقام والای معلمان باشد که تربیت نسل‌ها را در برگرفته و می‌توانند جامعه‌ای را به سمت پویایی و توسعه یافتگی به حرکت دربیاورد.

کارمعلمان فقط چند ساعت تدریس نیست

رئیس کمیته آموزش مجلس با اشاره به تبعیض‌های موجود بین معلمان و کارمندان دولت تاکید کرد: بخشی از مسئولان و مردم  حجم و سنگینی کار معلمان را درک نکرده به بیانی زحمات معلمان را در چند ساعت حضور در مدارس و تعطیلات سه ماهه تابستان تعریف می‌کنند که شیوع کرونا تمام تحلیل زحمات معلمان را به گونه حقیقی نشان داد. بر همین اساس شغل و حرفه معلمی فراتر از کار کارمندان دولتی است، آموزش به روز نسلی که آینده کشور را بر عهده دارند کار بسیار دشواری است.

اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: معلمان برای یک ساعت تدریس باید چندین ساعت تمرین داشته باشند تا با آمادگی در کلاس حضور داشته باشد. برجستگی کار این قشر فرهیخته هیچگاه دیده نمی شود و قضاوت‌ها روی چند ساعت حضور معلمان در کلاس است از طرفی هر زمان حتی اگر یک دانش آموز در کلاس حضور داشته باشد باید معلمان حضور داشته باشند. در شرایط کنونی که اپیدمی کرونا شرایط زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است، حجم کاری معلمان چندین برابر شده است.

نظر شما