شناسهٔ خبر: 173405 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

بیانیه تروئیکای اروپایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خارج از عرف دیپلماتیک است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دولت سیزدهم به صورت قاطع‌تری مقابل زیاده‌خواهی های غرب می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد گزارش‌های آژانس تأثیری برای اراده و تصمیم ایران در راستای توسعه فناری صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی با اشاره به گزارش مغرضانه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران، گفت: آمریکا و تروئیکای اروپایی با روی کار آمدن دولت جدید در کشورمان به دنبال طراحی سناریوهای جدیدی هستند تا نوع رفتار ایران را در دوره جدید ارزیابی کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ارائه گزارش مغرضانه از سوی گروسی قابل پیش بینی بود، عنوان کرد: آنها به خوبی می دانند دولت جدید در زمینه حفظ منافع ملی مصمم است از این رو تیر به تاریکی می زنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اجازه ای که برای بازرسی به بازرسان و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شد فراتر از تعهدات ما بود، اظهار کرد: رفتار کشورهای اروپایی خارج از عرف دیپلماسی است به خصوص آمریکا که از برجام خارج شده حق ندارد به موضوع بازرسی از نوع فعالیت های هسته ای ایران ورود پیدا کند.

مالکی در ادامه لحن وزارت امور خارجه کشورمان در دولت سیزدهم نسبت به گزارش گروسی را تندتر از لحن مسئولان دستگاه دیپلماسی در دوره قبل دانست و افزود: گزارش های آژانس هیچ تأثیری در اراده و تصمیم جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه ای که با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در کمیسیون امنیت ملی داشتیم، تأکید مؤکد آنها نسبت به اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را دریافت کردیم.

نظر شما