شناسهٔ خبر: 173379 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده:

همه طرف‌ها از اجرای برجام منفعت می‌برند/ لزوم توجه دولت در پای میز مذاکره به ملاحظات قانون اقدام راهبردی

رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اجرای برجام منافع همه طرف‌ها را تامین می‌کند، گفت: دولت در جریان مذاکرات با ۴+۱ باید به ملاحظات قانون اقدام راهبردی توجه داشته باشد و طبق قانون عمل کند.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات برجامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به مذاکرات، قواعد و قوانین توافق هسته‌ای پابیند بوده و هیچ گاه عهد شکنی نکرده است. وزرای خارجه کشورمان نیز از دولت‌های قبل و در دولت جدید بارها این مباحث را اعلام کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا، افزود: آمریکا با خروج از توافق تمامی تعهدات برجامی را زیر پا گذاشت، متاسفانه کشورهای اروپایی هم به جای جبران خسارت از آمریکا حمایت کردند. ایران اسلامی هیچ نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و مذاکرات و هم به اصرار کشورهای اروپایی و آمریکا انجام گرفته و ادامه پیدا کرده است البته که جمهوری اسلامی از بازگشت به تعهدات برجام استقبال می‌کند اما به شرطی که آمریکا طبق قانون عمل کند.

رضازاده یادآور شد: ایالات متحده باید همه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را به صورت یکجا و کامل بردارد و فرصت راستی آزمایی به جمهوری اسلامی دهد. ایران هم بعد از راستی آزمایی قطعا تمام تعهدات را که در این مدت کاهش داده، به شکل قبل اجرا خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت در جریان مذاکرات با ۴+۱ باید به ملاحظات قانون اقدام راهبردی توجه داشته باشد و طبق قانون عمل کند. مجلس شورای اسلامی نیز از قطعا از دولت و وزیر خارجه کشورمان حمایت می‌کند. امیدواریم دولتمردان آمریکایی هم سر عقل بیایند چراکه اجرای برجام منافع همه طرف‌ها را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا باید اقدامات عملی را پشت حرف‌های دیپلماتیک خود قرار دهد تا نشان دهد که واشنگتن برای احیای برجام جدی است. متااسفانه آن‌ها از آمادگی برای بازگشت به تعهدات‌ برجام صحبت می‌کنند اما هیچ اقدام عملی برای نشان دادن و ثابت کردن عزم‌شان به ملت و دولت جدید ایران نشان نداده‌اند و بدتر از همه این است که همزمان تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی همانگونه که پیش از این بارها اعلام کرده، آماده بازگشت به میز مذاکرات است و بر همان شروط قبل خود اصرار دارد.

نظر شما