شناسهٔ خبر: 173114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

آمریکا برای بازگشت به برجام باید تکالیف خود را اجرائی کند

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است ایران تنها زمانی به تعهدات برجامی خود باز می گردد پول های بلوکه شده آزاد شود، تحریم ها کاملا رفع شود، ضمانت عدم خروج از برجام و مدت زمانی برای آزمایش برداشتن تأثیر تحریم ها داده شود.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تأکید غیرقانونی آمریکا بر بازگشت ایران به اجرای روند تعهدات در برجام، گفت: قوانین در برجام مشخص شده و این آمریکا است که در صورت بازگشت به برجام تکالیف و وظایفی دارد و در وهله نخست باید پول های بلوکه شده ایران آزاد کرده و تعهد دهد در آینده مجددا از برجام خارج نمی شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا باید مدتی در برجام بماند تا ما آثار رفع تحریم ها را ببینیم و بعد به تعهدات خود بازگردیم، عنوان کرد: بسیاری از کشورها از ترس آمریکایی ها ایران را تحریم کرده اند لذا باید به صورت عملیاتی رفع تحریم ها را تست کنیم تا نتیجه مراودات اقتصادی را ملموس ببینیم.

وی افزود: رفع تحریم روی کاغذ و باقی ماندن ترس شرکت ها و سایر کشورها در تبادلات تجاری با ایران، فایده ندارد و ما برای آن قید و شرط داریم که نیاز به تعهد کتبی طرف مقابل است که نه تنها به تعهدات عمل نکردند بلکه به صورت غیرقانونی از آن خارج شدند. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که مصوبه مجلس است برای عملیاتی شدن این قانون ضمانت اجرا در نظر گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون به غنی سازی بالای ۶۰ درصد رسیده ایم و دستمان پر است، ابراز داشت: اگر آمریکایی ها به برجام بازنگردند ما این سطح از غنی سازی را افزایش می دهیم و تنها زمانی به غنی سازی زیر ۵ درصد طبق برجام باز می گردیم که آنها تعهدات برجامی خود را اجرا کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو ایران ۴ شرط دارد تا تعهدات برجامی را از سر گیرد که شامل آزادسازی پول های بلوکه شده، رفع کامل تحریم ها، ضمانت آمریکا به عدم خروج از برجام و قرار دادن مدت زمانی برای آزمایش برداشتن تأثیر تحریم ها است.

نظر شما