شناسهٔ خبر: 173211 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

انگلیس هر چه سریعتر طلب ایران را بدون هیچ عذر و بهانه ای پرداخت کند

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران جز عدم وفای به عهد و نقض تعهدات تاکنون چیزی از انگلیس ندیده اما با این حال انتظار می رود انگلیس هر چه سریعتر طلب ایران را بدون هیچ عذر و بهانه ای پرداخت کند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره بدعهدی انگلیس در پرداخت بدهی  ایران گفت: انگلیسی ها باید بپذیرند درخواست ایران برای پرداخت بدهی آن‌ها، مطالبه  به حق و قانونی است چرا که  انگلیس تعهداتی را در فروش تجهیزات نظامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشته اما تاکنون به آن ها عمل نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به بد عهدی انگلیس دولت و مجلس با جدیت موضوع پرداخت بدهی این کشور را دنبال خواهند کرد تا حقوق از دست رفته ملت دوباره بازگردد.

 وی افزود: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران دست برتر در موضوع بدهی انگلیس را دارد می تواند از راه های دیپلماتیک و حقوقی  این کشور را وادار به پرداخت بدهی کشورمان کند البته تاکنون چنین رویکردی دنبال شده است.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست های مختلف با مسئولان وزارت امورخارجه پیگیری این موضوع را در دستور کار خود داشته است.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران جز عدم وفای به عهد و نقض تعهدات تاکنون چیزی از انگلیس ندیده اما با این حال امیدواریم با پیگیری دستگاه دیپلماسی خارجی کشور طلب ایران هرچه زودتر وصول شود.

نظر شما