شناسهٔ خبر: 173294 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زاهدی در پی اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی‌های ۴۰ساله ایران:

استقامت جمهوری اسلامی ایران، استراتژی غرب را تغییر داد

زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس معتقد است ضمن استقبال از برقراری تعامل با کشورهای مختلف، به‌هیچ عنوان از حقوق ملتمان کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی با اشاره به اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی‌های 40 ساله به ایران در جریان گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای انگلیسی خود، گفت: سیاست خارجی جدید در دولت رئیسی، به هیچ عنوان ایران را وابسته به غرب تلقی نخواهد کرد؛ همواره نگاهمان به منابع درون کشور است و اینگونه نیست که سرنوشت اقتصادی کشور را به سرنوشت مذاکرات پیوند دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران هیچگاه از برقراری مذاکره دوری نکرده، اظهار داشت: ما از مذاکره با کشورهای مختلف، در چارچوب منافع ملی خود و احقاق حقوق ملت استقبال می کنیم اما در کنار آن کوچک ترین امتیازی به کشورهایی که در تحریم علیه ما حضور داشتند نداده و از حق و حقوق خود نمی گذریم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مذاکرات ما با حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در همین راستا مذاکره می کند و گفتگوی اخیر امیرعبداللهیان با همتایان خود و مسئولان سازمان‌های بین المللی نیز ضمن اعلام تعامل جمهوری اسلامی، این پیام را داشت که به هیچ عنوان از حقوق ملت کوتاه نمی آییم.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه دولت ایران، مسائل اقتصادی داخلی را به نتیجه مذاکرات گره نمی زند و موضع خواری و ذلت از خود نشان نمی دهد، گفت: پایداری و مقاومت ما باعث تغییر استراتژی طرف مذاکره کننده می شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در پایان تضعیف جمهوری اسلامی را از اهداف بلندمدت غربی ها دانست و خاطرنشان کرد: ما دیگر فریب آنها را نخواهیم خورد و آنها باید بدانند به علت نفوذ جمهوری اسلامی در میان ملت های منطقه و حتی در برخی کشورهای آفریقایی، برای حل بسیاری از مشکلات خود به ایران نیاز دارند که نمونه آن رایزنی جمهوری اسلامی برای بازگشت شهروندان انگلیسی از افغانستان به کشور خود بود و مورد توجه وزیر خارجه انگلیس نیز واقع شد.

نظر شما