شناسهٔ خبر: 173298 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی مطرح کرد:

اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله نتیجه دفاع بدون لکنت وزیر خارجه از حقوق ایران

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دیپلماسی فعال یعنی دفاع شجاعانه از حقوق حقه ملت ایران در عرصه‌های مختلف که دستگاه دیپلماسی آن را بدون لکنت بیان کرده است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله خود به ایران، گفت: انگلیسی ها از ابتدای انقلاب مطالبات به حق ایرانی ها را بلوکه کرده، به تعهدات خود عمل نکرده و هیچ گاه اموال ایران را پس ندادند که تمامی این موارد خارج از حقوق و روابط بین المللی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امیدواریم این بار انگلیسی ها که مشهور به فریبکاری و خلف وعده هستند به این وعده خود عمل کرده و یک بار در تاریخ ثابت کنند که خارج از روحیه فریبکاری به قول های خود عمل خواهند کرد.


عزیزی همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی صرفا برای مذاکره، مذاکره نمی کند، اظهار داشت: برگزاری نشست صرفا برای گفتگو و مذاکره معنا و مفهومی ندارد و باید دارای نتیجه و بازخورد باشد.

وی در ادامه دیپلماسی فعال را دفاع شجاعانه از حقوق حقه ملت ایران در عرصه های مختلف دانست و افزود: دفاع بدون لکنت از منافع ملت ایران انتظار به حق مجلس، کمیسیون امنیت ملی و ملت ایران از حوزه دیپلماسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای منطق و استدلال قوی بوده و برای مذاکره و گفتگو هیچ واهمه ای ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال کشورهای مقابل نیز باید بدانند ما اتلاف وقت و معطل شدن را نمی پذیریم و صرفا اگر آنها نقض عهد نکرده، گذشته را جبران کنند و عزت و منافع ملت ایران را در نظر بگیرند به روند مذاکرات ادامه می دهیم از این رو ادامه مذاکرات شرط دارد و نتیجه آن باید ملموس و قابل ارزیابی بوده و در مقام عمل خروجی داشته باشد.

نظر شما