شناسهٔ خبر: 173209 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی:

حضور در سازمان ملل فرصتی برای بیان شفاف مواضع برجامی جمهوری اسلامی است

رضا زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس وشورای اسلامی تاکید کرد: حضور وزیرخارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و استفاده از کرسی های جهانی فرصت خوبی برای بیان شفاف مواضع برجامی جمهوری اسلامی است.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته در هشت سال گذشته برای رفع تحریم ها نتیجه ای حاصل نشد و موانع و مشکلات اقتصادی شدت گرفت و باتوجه به تحریم های آمریکا و خروج از برجام اختلافاتی جدی بین ایران و طرف های غربی وجود دارد.

وی افزود: باوجود تمایل ظاهری آمریکا برای بازگشت به برجام و حل و فصل مشکلات، این موضوع از دولت قبل به دولت سیزدهم منتقل شده است و با توجه به تاکیدات رهبری بر لزوم رفع سریع تحریم ها و گشایش در امور مردم و تاکید بر اجرای قانون مصوب مجلس دولت اعلام کرده که باب مذاکره باز است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما هیچ گاه مذاکرات را ترک نکرده و ترک نخواهیم کرد  بلکه زیر بار زورگویی و زیاده خواهی نمی رویم و نمی پذیریم که غربی‌ها بدون تعهد به همه چیز دسترسی داشته باشند و تاکید می کنیم بایدآمریکا بدون قید و شرط تحریم ها را لغو کرده و رفتار خود را جبران کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل برای استفاده از کرسی های بین المللی و اعلام مواضع برجامی کشورمان در میان سایر کشورهای دنیا امکان خوبی است که باید با برنامه ریزی از آن استفاده کرد تا همه کشورها از مواضع حق و رویکرد مثبت جمهوری اسلامی مطلع و در نهایت به نفع کشور و مردم از آن بهره ببریم.

نظر شما