شناسهٔ خبر: 172207 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف زاده:

امروزه گذر از تمرکززدایی به یک ضرورت انکارناپذیر در کشور تبدیل شده است

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: دوران تلاش برای تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استانی و گذر از تمرکززدایی گذشته و اکنون به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده» عادل نجف زاده در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: تمرکززدایی یکی از مولفه های اجرای دقیق و درست آمایش سرزمین خواهد بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:به عنوان مثال امروزه بسیاری از پروژه های عمرانی در حوزه های انتخابیه کشور نیمه تمام مانده زیرا شاهد تمرکزگرایی در تقسیم اعتبارات و تصمیم گیری در این راستا هستیم.

وی ادامه داد: در واقع بسیاری از ریل گذاری ها به دلیل بالا بودن تمرکز در پایتخت موجب شده امور در کشور به خوبی پیش نرود و شاهد توسعه نامتوازن در مناطق مختلف کشور هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان استانی دارای توانمندی و دانش خوبی برای مدیریت امور هستند، افزود: به عبارتی اگر قدرت تصمیم گیری مدیران استاها افزایش یابد، مزیت ها و کاستی ها در مناطق به خوبی مورد توجه قرار می گیرد و سپس امور اجرایی می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانها باید تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد دوران تلاش برای تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استانی و گذر از تمرکززدایی گذشته و اکنون به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است.

نظر شما