شناسهٔ خبر: 172898 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوروزی:

افزایش تعداد نمایندگان مجلس به تسریع در رفع مشکلات مردم کمک می کند

حسن نوروزی.jpg نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در مجلس شورای اسلامی گفت:از آنجایی که دولت به دنبال جلوگیری از بروز اختلافات بین نمایندگان است، بعید به نظر می رسد که دولت در این باره به مجلس لایحه بدهد لذا مجلس باید طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد نمایندگان مجلس برای خدمت رسانی بهتر به مردم گفت: طبق قانون اساسی هر ۱۰ سال یکبار باید ۲۰ نماینده به مجلس اضافه شود اما بیش از ۲۰ سال است که چنین اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در مجلس یازدهم ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند حوزه انتخابیه اینجانب با ۲ میلیون جمعیت  تنها یک نماینده دارد در حالی که برخی از حوزه های انتخابیه با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای سه نماینده هستند.

وی افزود: بررسی طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه اقدام درستی است که کمیسیون شوراها انجام داده و با تصویب این طرح که خروجی آن افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر خواهد بود،حل مشکلات مردم تسریع می شود. 

نوروزی بیان کرد:  ۱۵ شهرستان تهران با جمعیتی بالغ بر بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تنها چهار نماینده دارد و بعضی از شهر های با جمعیت کمتر تعداد نمایندگان بالایی دارند، بر این اساس ایجاد توازن باید صورت بگیرد. 

نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در مجلس یازدهم عنوان کرد: ۸۰ درصد جمعیت ۸ میلیون نفری تهران را جمعیت اقماری شهرستان‌ها تشکیل می‌دهند، با توجه به این موضوع افزایش تعداد نمایندگان این استان پس از ۲۰ سال ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت به دنبال جلوگیری از بروز اختلافات بین نمایندگان است، بعید به نظر می رسد که دولت در این باره به مجلس لایحه بدهد لذا مجلس باید طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه را با جدیت پیگیری کند.

نظر شما