شناسهٔ خبر: 172261 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون شوراها:

طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان در حال تدوین است

نجابت سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بحث و بررسی پیرامون طرح اصلاح قانون محدوده حوزه های انتخابیه مجلس در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» روح الله نجابت در خصوص جلسه عصر دیروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار کرد: در این جلسه موضوع اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه سه طرح در این زمینه از سوی نمایندگان ارائه شده بود، افزود: کارگروهی از مدتی پیش تشکیل شد و بحث و بررسی های لازم در خصوص این موضوع انجام داد و در ابتدای جلسه آقای صباغیان به عنوان مسئول کارگروه گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند. بعد از آن نماینده دولت و مرکز پژوهش ها نظرات خود را اعلام کردند. اعضای کمیسیون نیز مطالب خود را در خصوص این طرح ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد ضمن بررسی نهایی این طرح در جلسه آتی، شاخص های تعیین دقیق حوزه های انتخابیه از جمله جمعیت، وسعت، تعداد روستاها و صعب العبور بودن حوزه های انتخابیه مورد دقت و بازنگری قرار گیرد و در یک فرآیند تعاملی با همکاران این مسیر دنبال شود. اقدامات کارشناسی خوبی در این زمینه انجام شده است و ان شاءالله به مرحله ای برسد که کلیات طرح تصویب شده و جزئیات دقیق تری را از آن اعلام کنیم.

نظر شما