شناسهٔ خبر: 172751 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علی رضا بیگی:

افزایش تعداد نمایندگان مجلس پس از ۲۰ سال جزء حقوق ملت است

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:افزایش تعداد نمایندگان مجلس پس از ۲۰ سال جزء حقوق ملت بوده و در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی با اشاره به بررسی طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: این طرح در مجلس گذشته به واسطه اخطار اصل ۷۵ از دستور خارج شد اما دوباره نمایندگان طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه را در دستور کار کمیسیون قرار دادند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با این حال به طرح جدید ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی وارد بوده و دارای هزینه برای دولت  است  به همین خاطر افزایش تعداد نمایندگان باید در قالب لایحه توسط دولت به مجلس ارائه شود. 

وی بیان کرد: از آنجایی که در طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه حقوق ملت مطرح است چراکه ۲۰ سال است که نماینده جدیدی به مجلس شورای اسلامی اضافه نشده در حالیکه این موضوع جزء سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است. ایشان بر این نکته تاکید دارند که آحاد ملت ایران در اقصی نقاط کشور باید بدانند که کسی به نمایندگی از آن ها در مجلس شورای اسلامی حضور دارد و افزوده شدن ۴۰ نماینده جدید در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری کمک می کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در این طرح باید حساسیت های سیاسی،قومی،مذهبی و اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد و در کنار آن فاکتور هایی مانند وسعت و جمعیت لحاظ شود.

نظر شما