شناسهٔ خبر: 172723 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی در نطق میان دستور:

واگذاری پست‌ها به افراد غیرتخصصی مرگ توسعه را رقم می‌زند

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در سیاست مانند فوتبال مشکل با تعویض مربیان حل نمی‌شود چرا که مشکل رویکردی و سیاستگذاری است، گفت: باید رویکرد خود را نسبت به نخبگان، زنان، سرمایه گذاران، تولید، اشتغال، صنعت و کشاورزی تغییر دهیم و متناسب با نظام دانایی حاکم بر جامعه خود سیاستگذاری کنیم.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه خود قواعد حاکم بر سپهر سیاست و مدیریت با قواعد حاکم بر میدان و پهنه فوتبال مو نمی زنند، گفت: در سیاست نیز ماند فوتبال باید برآوردی دقیق از توان خود و حریف داشته باشی، در غیر این صورت با اتخاذ تاکتیک غلط، تیمت را به لبه پرتگاه می بری و یا بی محابا حمله کرده و اسیر ضدحمله حریف می شوی و یا در لایک دفاعی فرو رفته و دفاع اتوبوسی ات با یک کاشته دقیق حریف فرو می پاشد و نتیجه در هر دو حالت واگذاری صحنه های بین المللی و منطقه ای به حریفان خواهد بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: در سیاست نیز مانند فوتبال همیشه مشکل شما با تعویض مربیان حل نمی شود چرا که مشکل ما رویکردی و سیاستگذاری است و باید رویکرد خود را نسبت به نخبگان، زنان، سرمایه گذاران، تولید، اشتغال، صنعت و کشاورزی تغییر دهیم و باید متناسب با نظام دانایی حاکم بر جامعه خود سیاستگذاری کنیم.

وی افزود: تا زمانی که یک پایمان در اردوگاه تقلید باشد و پای دیگرمان در اردوگاه نفی، همواره دولت ها را با سلام و صلوات می آوریم و با لعن و نفرین بدرقه می کنیم؛ وقتی رویکردها غلط باشد دستگاه بروکراسی شما فربه و فاسد شده و آنگاه عدالت در پرداخت، در ازدحام عناوینی مانند شرکتی، برون سپاری، حجمی، ساعتی، قرارداد مدت-معین، قرارداد مدت-موقت، پیمانی و رسمی گم می شود و ما روی خدمات مشترک ارزش گذاری مبتنی بر تبعیض می گذاریم.

فلاحی ادامه داد: وقتی رویکردها غلط باشد در ازدحام نجومی بگیران، نیروهای مسلح که پیش قراول دفاع از امنیت هستند و مدافعان سلامت که پیش قراولان مقابله با کرونا هستند هشتشان گرو نهشان خواهد بود؛ وقتی رویکرد غلط باشد اقتصاد شما فاقد راهبرد خواهد بود و میان دو قطب اقتصادی حمایتی و آزاد، در هروله خواهد بود. وقتی رویکردها غلط باشد نظام بانکی شما غیرشفاف و ربوی خواهد بود. وقتی رویکردها غلط باشد شما به مقصد نمی رسید اما وقتی رویکردها صحیح باشد شما در دنیا در پزشکی، نانو، هسته ای، توان موشکی، نظامی و امنیتی و در سلول های بنیادین، حرف برای گفتن دارید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در سیاست نیز مانند فوتبال برخی از بازیکنان ۱۰ دقیقه ای هستند و برخی ۹۰ دقیقه ای و برخی ۱۲۰ دقیقه ای؛ اما متأسفانه در سیاست و مدیریت ما برخی بازیکنان هستند که همه ۹۰ دقیقه ها را در زمین بوده و در همه دولت ها هستند و سرجهازی همه دولت ها هستند و علیرغم اینکه نفس نداشته و سبک بازیشان قدیمی شده است اما نفس منافع و مصالح ملی را بریده اند.

وی افزود: در سیاست نیز مانند فوتبال تکل از پشت خطاست اما گاهی مجبور می شوی برای نجات دروازه ات و برای ماندن تیمت در جریان بازی، تکل از پشت بروی؛ مع الاسف در کشور ما برخی از این تکل از پشت ها روی یاران خودی بوده و پیاده کردن یاران انقلاب از قطار انقلاب، ناامید کردن و دلسرد کردن فرهنگیان از اجرایی شدن لایحه رتبه بندی، دلسرد کردن بازنشستگان از پرداخت مزایای مناطق جنگی و عبور از منویات امام جامعه در زمره همین تکل از پشت ها روی یاران خودی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان ایلام افزود: در سیاست نیز مانند فوتبال وقتی نتوانی میان ارسال توپ و جاگیری یار خودی ات برآوردی دقیق داشته باشی، یارت را در تله آفساید حریف گرفتار می کنی و ما بسیاری از یارانمان را در صحنه های بین المللی در تله آفساید حریفان گرفتار کرده ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه رفته اند معبر باز کرده اند و به شهادت رسیده اند اما ما نتوانستیم پشت بند آن، دیپلماسی اقتصادی داشته باشیم. در صحنه های بین المللی وقتی برآوردهای صحیح و دقیق نباشد، یا در تله آفساید حریفان گرفتار می شویم و یا پنالتی که با هزار زحمت به دست آورده ایم، به دیرک دروازه حریفان می زنیم که مصداق این ادعا مصداق زدن توپ های مختلف به دیرک دروازه حریف، اجرایی کردن طرح حامل نفوذ کنترل جمعیت و مواجه کردن جامعه با بحران جمعیت است؛ ما دریاچه هایمان می میرند، تالاب هایمان خشک می شوند و محیط زیستمان تخریب می شود.

فلاحی ادامه داد: در سیاست نیز مانند فوتبال، عرصه رمالان و پیشگویان دروغگو و معاملات بی برکت است؛ معامله بر سر واگذاری پست های استانی و شهرستانی به افراد مورد نظر، معامله بر سر چپاندن یاران ستادی در قلب هولدینگ های اقتصادی و فروش امضاهای طلایی که هیچ کدام نباید در قاموس مجلس و دولت انقلابی باشد که اگر باشد، دیگر انقلابی گری نیست.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: در سیاست هم مانند فوتبال همیشه شایستگان پیراهن تیم ملی و پیراهن تیم های بزرگ را به تن نمی کنند بلکه رانت و ضریب نفوذ سیاسی و اقتصادی نیز در آن موثر است از این رو استان های کوچکی مانند ایلام علیرغم اینکه داشته و ثروت و نخبگان قابلی دارد، یا روی نیمکت ذخیره تقسیم ثروت و قدرت هستند و یا ناجوانمردانه آنها را به سکوهای تماشاچیان هدایت می کنند در حالی که آنها می توانند نقش همان بازیکنان ریزنقش و فنی را بازی کنند که وقتی گره بازی کور می شود، با عبور از لایه های حریف می توانند آن را باز کنند و شاهد این ادعا ۸ آذرماه ۷۶ در ورزشگاه کریکت ملبورن و معجزه بازیکنان ریزنقش و غزالان تیزپای ایران زمین است.

وی اضافه کرد: در سیاست نیز مانند فوتبال، واگذاری پست ها به افراد غیرتخصصی می تواند مرگ توسعه را رقم بزند و در سیاست نیز مانند فوتبال باید میان همه خطوط هماهنگی باشد و امروز میان همه خطوط سیاسی و قوای ما هماهنگی وجود دارد و اگر نتیجه گل زدن به دروازه اقتصادی بیمار، فقر و فلاکت، بیکاری، فرار نخبگان نباشد، کلاهمان پس معرکه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس انقلابی باید این مسیر را با قانونگذاری موثر برای دولت باز کند، خاطرنشان کرد: ما باید به همراه دولت انقلابی سیاستگذاری و رویکردها را نشانه بگیریم و باید امروز مردم را دریابیم و با قوانین موثر و نظارت دقیق و کارشناسانه است که می توانیم از فساد جلوگیری کرده و از خلق مدیران فاسد ممانعت به عمل بیاوریم؛ پس امروز روز من و شماست.

نظر شما