شناسهٔ خبر: 172721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

درخشان در نطق میان دستور:

رئیس جمهور به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان سفر کند/تعاریف محرومیت در استان متفاوت است

درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس خواستار حضور رئیس جمهور در سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان شد و گفت: مجلس و دولت باید یک بار برای همیشه لکه ننگ محرومیت را از این منطقه بزدایند.

به گزارش «نماینده» عبدالناصر درخشان در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه امروز با آن دوران باشکوه و طلایی فاصله داریم، گفت: ملتی که زمانی در خلق اندیشه ها و نگرش ها سرآمد بود با حداقل های زندگی مواجه هستند؛ گرچه امروز ادعاهای فراوانی مبنی بر توسعه، پیشرفت تکنولوژی داریم اما این ادعاها را در زندگی و رفاه مردم نمی بینیم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تاریخ این سرزمین درمورد تمامی این تنگناها و صف های طولانی برای حداقل های زندگی، ما را قضاوت خواهد کرد همچنان که گذشتگان ما مورد قضاوت واقع شدند پس مراقب باشیم که با قساوت مورد قضاوت قرار نگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای کارهای نکرده مان بیشتر مورد شماتت واقع خواهیم شد، خطاب به رئیسی عنوان کرد: اعتماد این ملت بزرگ را به عنوان رئیس جمهور در اختیار دارید لذا ابتدا از حضور شما در استان سیستان و بلوچستان و مصوبات و قول هایی که دادید و دانشگاه چابهار تشکر می کنیم اما گره مردمانی که افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را دارند و انتظار ورود شما را مشتاقانه می کشند این است که در آینده نزدیک حضور پرمهر شما را در این جغرافیای تاریخی نیز ببینند.

درخشان در ادامه با تأکید بر اینکه دلچسب ترین پیام شما برای مردم عدالت و برابری بود، اظهار داشت: امید ملت به شماست تا امید را به ملت ایران بازگردانید و برپایی عدالت را صورت دهید. دولت سیزدهم از استعداد، توان و وطن دوستی و کسانی که دل در گروی ارزش های متعالی نظام دارند برخوردار است و همچنین دولتی است که کسی را به خاطر اعتقاد، دین، جغرافیا و قومیت نه می پذیرند و نه رد می کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از توجه مجلس به بودجه این استان، گفت: سیستان و بلوچستان سرزمینی بکر با فرصت هایی بیشمار است. از معادن اکتشاف نشده تا دشت های حاصلخیز مناطق مختلف و هزاران نخل برافراشته و از مرزهای خشکی و دریایی و تنها بندر اقیانوسی کشور در این منطقه وجود دارد اما تعاریف محرومیت در آن متفاوت است و مردم بردبار و شکیبای آن در برابر سختی های زمانه شکایت نکرده و نجیبانه رفتار می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیسی و نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: یک بار برای همیشه لکه ننگ محرومیت را از دامان مردمان این سرزمین بزدایید و بدون همراهی دولت و ملت تحقق این رویا دست نیافتنی است لذا امید دارم که با نگاه بلند نمایندگان ملت و دولت عدالت گستر، دیگر محرومیت را نبینیم.

نظر شما