شناسهٔ خبر: 172441 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی پور با اشاره به حضوری وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در کمیسیون آموزش:

خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی و راهکارهای افزایش درآمدهای ارزی غیرنفتی بررسی شد

کمیسیون آموزش سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور وزرای اقتصاد و اطلاعات در نشست نوبت صبح این کمیسیون، گفت: در نشست امروز، علاوه بر بررسی برنامه وزرای پیشنهادی، موضوعات مختلفی از جمله خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی و راهکارهای افزایش درآمدهای ارزی غیرنفتی مطرح و بررسی شد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه ۲۴ مرداد) کمیسیون که با حضور احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت اقتصادی و دارایی و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزاری شد، عنوان کرد: در این نشست برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون، بیان کرد: در این نشست مباحث مختلفی از جمله واردات ارز، خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی، موضوع مالیات بر درآمد، تمرکز بر هوشمندسازی نظام مالیاتی جهت جلوگیری فرار از مالیات و کمک به مودیان مطرح شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع اصلاح وضعیت کسب و کار، آسان کردن صدور مجوزها، بحث دارایی‌ها و بدهی‌های دولت، تحول در نظام بیمه، تحول در گمرک و تحول در نظام یارانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاجی پور ادامه داد: در این نشست راه‌های بالا بردن ارزش پول ملی و موضوع قاچاق کالا نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی آقای خاندوزی بررسی شد.

وی ادامه داد: در خصوص مشارکت بانک‌ها جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و همچنین کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات غیرنفتی بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز نیز در حضور حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، برنامه‌های وی و موضوعات مرتبط با این وزارتخانه مطرح و پیرامون آن بحث و بررسی صورت گرفت.

نظر شما