شناسهٔ خبر: 172450 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کرمی تشریح کرد؛

بررسی برنامه‌های وزیر دادگستری در کمیسیون بودجه؛ از پررنگ شدن نقش این وزارتخانه تا پیگیری حقوق شهروندی

غلامحسین کرمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری در نشست امروز ظهر این کمیسیون حضور یافتو ضمن تشریح برنامه‎‌های خود به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش «نماینده» غلامحسین کرمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از حضور وزیر پیشنهادی دادگستری در نشست امروز ظهر این کمیسیون خبر داد و گفت: رحیمی با توجه به تجربه حضور خود در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا، برنامه‌ها و رویکردهای خود را به طور کامل در حوزه وزارت دادگستری برای نمایندگان تشریح و در ادامه به دغدغه‌ها و سوالات آنها پاسخ داد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ادامه داد: وزارت دادگستری رابط میان قوای قضائیه و مجریه است و اهم برنامه‌های رحیمی در خصوص قوی‌تر شدن ارتباط میان دو قوه و همچنین پر رنگ شدن نقش این وزارتخانه در دولت بود. 

کرمی بیان کرد: پیشنهادات عمده اعضای کمیسیون نیز در راستای ارتقای جایگاه وزارت دادگستری بود زیرا تقریبا این وزارتخانه به یک وزارتخانه حاشیه‌ای تبدیل شده و در استان‌ها هیچ جایگاهی غیر از نقش تعزیرات ایفا نمی‌کند، براین اساس مطالبه نمایندگان از وزیر پیشنهادی دادگستری این بود که تلاش بیشتری برای رفع این مشکل داشته باشد و رحیمی قول مساعد ی در این خصوص داد.

وی اظهار کرد: همچنین نمایندگان بر پیگیری جدی موضوع حقوق شهروندی توسط وزیر پیشنهادی دادگستری تاکید کردند و از وی خواستند تا حضور پررنگتری در دستگاه قضا داشته و تاثیرگذار باشد.

نظر شما