شناسهٔ خبر: 172443 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایری در تشریح نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی کار؛

انتخاب مدیرانی کارآمد و ضدفساد در اولویت برنامه‌های وزارت کار باشد

کمیسیون عمران سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه را تغییر اساسی داده و افرادی پاک دست، فسادستیز و کارآمد را برای این شرکت‌ها انتخاب کند.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری در تشریح جلسه  روز یکشنبه ( ۲۴ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از حضور حجت الله عبدالملکی؛ وزیر پیشنهادی وزارت کار و رفاه در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: وی سوابق بسیار خوبی در حوزه مسائل اقتصادی داشته و همچنین استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد بوده که نشان دهنده ارتباط شغلی مناسب وی با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: نمایندگان در ادامه جلسه سوالات و موضوعاتی را در حوزه مسائل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند. آقای عبدالملکی پرداخت وام را برابر با ایجاد شغل نمی‌دانستند که نکته بسیار خوبی بود چرا که مدیران قبلی بر خلاف این موضوع پرداخت وام را ایجاد شغل محاسبه کرده و در آمارها این گونه ارائه می‌کردند. وی تعهد داد که با مدل سازی مناسب زمینه ایجاد حدود یک میلیون شغل را فراهم کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گزارش‌های وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فقرزدایی، توجه به بازنشستگان و بهبود رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به تاکید نمایندگان در خصوص تغییر اساسی اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گزینش افرادی پاک دست، فسادستیز و کارآمد در این مجموعه‌ها، آقای عبدالملکی نیز در این رابطه قول مساعد داده تا ضمن ایجاد سامانه‌ای شفاف، مدیرانی پاک دست، ضدفساد و با عملکرد و سابقه مناسب انتخاب کنند چرا که خط قرمز نمایندگان و البته خود ایشان خدمت به مردم در این وزارت خانه مهم است.

نظر شما